Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1378 ggr
Solvalla_Liv
0

Julkatt Med Rosett (H)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skulle jag, för första gången, vilja ha hård kritik på dessa två små katter med röda rosetter på! 😉

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Solvalla_Liv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så den andra katten! 🙂

ru4real
0

Jag tycker ju personligen att snöflingorna brusar mer än ger stämning till bilderna, så de kanske man kan ta bort.

Och den undre bilden är tråkig, man ser ju inte katten, ingen ögonkontakt eller ens så man ser ansiktet, vilket för mig gör det till en tråkig bild. Vinjetteringen gör inte så mycket heller för mig, det blir för plottrigt med både den och "kanterna".

Den övre bilden är det lite synd att sänggaveln är med, eller vad det nu är som katten vilar hakan emot.

[gol199]
0

Jätte fina bilder tycker jag 🐱

Schnauzertik
0

Första bilden.   Som bild är ursprungsbilden bra och kreativt komponerat och bearbetad frånsett då den runda saken på sänggaveln. Kreativt kort skärpedjup som ger spännande bild. Tyvärr förstörs upplevelsen av mönstren i hörnen  och hästen det tar bara uppmärksamhet från bilden. 

Hörnen kan fungera om man bara ser den som ett julkort men hästen passar inte in där alls utan är mycket störande. 

Sen undrar jag om du tänkt skicka bilden till folk som inte talar svenska eftersom du valt engelska för julhälsning?

Den andra bilden är jag helt frågande inför.

Värd för Pensionärer

Solvalla_Liv
0

Tack för all kritik! 

#4 Nej, jag ska vara med i en tävling. Och jag föredrar Merry Christmas än God Jul. Det ska även likna ett julkort, därav hörnen. Hästen i högra hörnet är där för att jag vill ha copyrigt! Jag är väldigt noggran med det även fast det kanske inte finns någon som vill stjäla mina bilder. Men man kan ju aldrig vara för säker! 😉