Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1785 ggr
AliceJ00
1

fråga ang Photoshop

Jag ska önska mig Photoshop elements 12 i julklapp. Såg nu att dustinhome hade kampanj och sålde de för 490kr. Problemet är bara att Photoshop sälj som dvd, och min dator har ingen "dvd-spelare"!

Följer det med någon kod så jag kan installera det ändå?

(frågade på bildredigering iFokus också, men tänkte att någon här kanske också visste)

Inkanyezi
0

Vad har du för dator? Jag kanske har en DVD-spelare som passar.
Annars kan man troligen kopiera över en DVD till en sticka.

AliceJ00
0

Vet inte exakt vad den heter..Men det är en Dell, en skoldator som jag fått av skolan!

Jaa, det skulle vara toppen om det gick att kopiera över till en sticka! :)

Inkanyezi
0

Bärbar? Det enklaste borde vara att gå någonstans där du kan få hjälp med att få över skivan på en sticka. Adobe brukar inte ha några konstigheter i sina installationer, utan det är bara licensnumret man måste lägga in för att få igång det hela. Licensnumret får man med när man köper programmet.

AliceJ00
0

Aa, precis, det är en bärbar!

Ja det låter ju smidigt med Adobes installation..Men varför säljer då dustionhome det på skiva tro?

Men tror du det skulle gå att föra över till en sticka?

NäraNaturen
0

Vissa datorer fungerar som slavar, de behöver en desktop för att kunna installera vissa program eller för att kunna nyttja tex. en dvd spelare :)

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

swemic
1

Det är faktiskt enklare än så, bara att ladda ner Testversion från Adobe (testversionerna av Adobes produkter är skarpa fullprodukter), knappa in ditt serienummer som du får i paketet vid köpet, så är du installerad och klar.

AliceJ00
0

#6 asså menar du nu att man köper "paketet" från Adobe eller dustionhome?

Inkanyezi
1

Var du än köper det får du ett serienummer (licensnyckel), och när man installerar, så skriver man in det serienumret när installationen frågar efter det.

swemic
0

#7 oavsett om du köper online eller köper från Dustinhome, så får du Licensnyckeln, och eftersom den levereras med DVD och du endast har CD i din Latop, så kan du ladda ner utvärderingsexemplar från Adobe direkt, och sen anger du din Licensnyckel/Licensnummer som du får med när du köper från Dustinhome eller annat inköpsställe. Så du behöver inte vänta på att få skivan kopierad till annat media (USB eller liknande), utan du kan gott och väl ladda ner från Adobe, eftersom det är en skarp och fullvärdig version som finns att ladda ner. :)

AliceJ00
0

#7 Jaha det låter ju toppen! Har redan laddat ner deras testversion av photoshop elements. Så då kan jag ju köpa från Dustin ändå, och bara använda licens-nyckeln :)

swemic
0

#10, yes det kan du.

Och du behöver inte ens installera om programmet, när du får hem licensnyckeln från Dustinhome, så kan du peta in den nyckeln i din installation som du redan har. Under förutsättning att du har samma version. :) Lycka till!

AliceJ00
0

Toppen, tack för all hjälp!