Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1389 ggr
choclet
12

Kritik porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotade några porträtt av min lillasyster. Blev rätt nöjd men vill gärna veta vad jag kan förbättra från andra mer insatta än mina nära och kära som bara säger att det är fin och inget mer! :)

Bagtjesen
0

Finfin bild i det hela - bilden är med snö och så, men den ser ändå onödigt kall ut. Ansiktet ser inte riktigt naturligt ut, det är för ljusrosa, och det är lite för mycket ljusblått/grönt under ögonen, runt näsan och under hakan.

Jag vet att det är lite "modernt" för man ser många bilder som har samma tendenser, men jag tror att det kan bero på något okalibrerad bildskärm.

Det är ju inte så mycket det handlar om men jag funderar mest på om du observerat det?

Du har kanske lagt märke till hårstrået över näsan på henne? Smaksak om man behåller det eller ej.

Med något naturligare färger i ansiktet så är väl hårslingan bara en naturlig del. Men om du ville få bilden att likna lite åt det japanska serietecknarhållet så är ju det stramare/striktare bilder. 

Kompositionen och kamerahanteringen tycker jag är jättebra.

Frågan är alltså om du ville ha bilden riktigt så kall som den ser ut?

Så från mig blir det inte så mycket kritik, utan motfrågor!

JNN
0

Jag vet inte men jag tycker nog att färgerna är helt ok, nu är ju inte min skärm kalibrerad heller, men för mig funkar det.

Tycker att bilden är mycket bra komponerad, ansiktsuttrycket är bra hos din syster, gillar att man inte alltid ska se glad ut!

Det jag funderar lite på är att bilden har lite färgbrus, det kan vara för att ISO- är relativt högt, och kanske har du beskurit bilden? Det kan ju i så fall ta bort lite av skärpan också.  Ögonen ser väldigt grusiga ut, förmodar att dom kan vara överskärpta eller nåt.

Men annars en kanonbild!🙂

[norrpojk65]
0

Tycker också det är en kanonbild !!!

søs
0

Vildt spændende portræt billede her..kan godt lide at ansigtet nærmest er gemt inde bag den varme hue :-) Får en følelse af kulde omkring…hilsen Suss 🙂

Sparklingponi
0

Den här bilden tycker jag väldigt mycket om! 

Perfekt! Önskar att jag hade vackra barn att fotografera haha ;D