canon eos 7d VS canon eos 5d mark II ??hjälp
ska köpa en ny kamera. står mellan canon eos 7d och canon eos 5d mark II
vill höra vilken ni tycker. eller om ni rekommenderar någon annan kamera i samma prisklass (OBS! bara Canon)
så vilken tycker ni jag ska köpa?? :)

Beror på vilka objektiv du har. Har du bra ef-s-objektiv, 7D. Har du bra ef-objektiv, 5D Mk.II. Iofs, ska du syssla fotografera motorsport eller liknande snabba rörelser, så kan 7:ans seriebildstagning och brännvidsförlängning vara positivt.

Berätta gärna lite om hur du fotograferar och vad du har tänkt dig att få ut av kameran, och också varför det måste vara Canon. Det finns ju kameror med bättre sensorer exempelvis, och när man funderar över fullformat, kanske man vill ha det bästa som finns att få på ett eller annat sätt. Om du har mycket optik till Canon, särskilt de dyrare objektiven, så är det ju klart att du mer eller mindre har bundit upp dig, men om du inte har några Canon L-objektiv, så är det värt att titta på andra märken också.
Vad vill du ha ut av kameran? 7d är ju snabbare på , medan 5d mark II är fullformat :)
Väljer du en 7d kan du ju vänta tills efter årskiftet och se om kanon planerar att släppa en 7d mk ii vilket lär droppa priset på 7d en aning.
jag är modellfotograf. fashion bilder är det jag håller på med. jag är bara intresserad av canon då jag har fallit för det märket. har prövat lite olika men det är en canon jag vill ha:)!

Då är nog en 5D det du ska satsa på. I kombination med rätt objektiv kan man ta ganska fantastiska porträttbilder. Skärpedjupsskillnaden är ganska rejäl.
Håller med #6, 5Dmk2 är det klart bättre valet för modellbilder.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus