Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 7138 ggr
Fallande
1

Snigel :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag ute och fotade och hittade en liten (ganska stor) snigel. Jag tog 94 bilder på den och det här är en av dem. Och ja, jag kallade snigeln för Larry xD Av nån anledning…

Jag vill ha kritik på bilden, skriv vad du tycker :)

Mvh Sara

Fallande
0

Bild 2 ^^

Fallande
0

och tredje…

Martin
0

Fina bilder! Ser ut som en vinbergssnäcka, men är inte expert på de där smådjuren så helt säker är jag inte.

mvh Martin

Shallow
0

Fina, om jag hade varit där du var hade jag nog skrickit och sprungit iväg xP  Snigel fobi ;P Modigt av dig XD

LindaKarlstrom
0

Min spontana reaktion: Vad sött med skal på den :D Här har vi bara små bruna sniglar utan skal, dom är äckliga.

Fallande
0

#3 Tack :) Jag kan inte heller så mycket om sniglar och du har antagligen rätt :P

#4 Tackar^^ Jag tycker jätte mycket om sniglar (med skal) xD

#5 Jaa usch de tycker jag inte heller om men sniglar med skal är söta :P

Mvh Sara

LindaKarlstrom
0

#5. Du är inte ensam, jag tycker dom är jättesöta :) När jag var hos en kompis i södra sverige förra sommaren hittade jag en stor skogs-snigel och jag var bara tvungen att peta på den för att veta hur den kändes :o)

Och fotona var fina tycker jag, men det hade kanske varit lite roligare att se den i sin naturliga miljö :)

Teedjey
0

det här med att ta kort på småsaker är ju skit kul.. särskilt om dom lever:D

jag hitta en sån tusenfoting, rätt rolig kille:P

din bild sara var förövrigt sjuk "najz"

ha de /mattias

BitteS
0

Jag har kanske en släkting på bild. Tog fotot förra sommaren. Var då helt ny med kameran. Tyckte till och med att snigeln höll för hög fart medan jag ålade runt på gräsmattan för att hinna ställa in kameran. Var tvungen att peta lite på den fär att den skulle hejda sin framfartSkrattande

KickanW
0

Jo, det är en vinbärssnäcka… Likaså BitteS bild. Sniglar är för övrigt bra modeller… De flyger/springer inte iväg som så många andra kryp.

Fallande
0

#8 Tack så mycket :P Jag har också tagit en hel del bilder på tusenfotingar, men med en väns kamera så jag har de inte här :P

#10 Okey vad bra :) Då vet jag vilken sorts snigel jag har i min trädgård ^^ har typ bara sånna. Sniglar är väldigt trevliga djur xP men om man rör på sig så drar de in sig i skalet igen :P så man får röra sig försiktigt.

Förresten :P Fler snigelbilder är inlagda på min hemsida om ni vill se xD

Mvh Sara

Achatina
0

Helix pomatia. De är söta, men dock en snäcka och ingen snigel..

Xzone
0

Här har jag en liten bild på en myra som är påväg uppför ett grässtrå, de va en hal liten rackare och hans kompis nedanför honom ville inte alls vara med, han flydde så fort kameran kom XP (han syns inte på bilden)

Xzone
0

vilken dålig kvalite det blir på bilderna när man lägger in dem? =S

Achatina
0

Var det en fråga eller ett påstående?

Det är för att iFokus inte ska bli fullproppad med jätte stora bilder och bli totalt segladdad. Och om nån med modem råkar trycka på en bild som är sjuktstor på flera mb så typ dör personens internet av överbelastning o.O

NEMi-
0

#0, #1, #2, jätte fina bilder! Här har vi bara mördarsniglar >.< och dom hugger jag av på mitten så fort jag ser dom!

Fallande
0

#16 Tack :) Jaa vi har en hel del mördarsniglar som äter upp mina jordgubbar här också -_- :P

Mvh Sara

lulls
0

Haha, ni har snygga sniglar där nere :D här i Norrland har vi bara mördarsniglar..

fotokrafs
0

Haha.. det är ju snäckor. Bara jag som läst lite biologi? *retas*Flört

Fallande
0

#19 Usch! Hatar biologi -_- Hatar no överhuvudtaget xD Snigel som snigel enligt mig ^^

Mvh Sara

[mingdie]
0

#0,1,2 Jag tycker att du har lyckats bra med dina foton. Fin skärpa och bra färger. Det enda är att det skulle bli bättre om motivet inte var mitt i fotot. Lägg den lite åt sidan och upp eller ner beroende på vad det är. Annars jättebra.

#14. Du kan lägga in bilder som är max 800x600 annars kommer Fotoifokus att göra dom mindre. Sedan skall du aldrig spara som "spara för web" i bildredigerings program. 

Eddie

Achatina
0

Ska jag skrämma skiten ur er eller inte? ^^
Jag kör nog på att skrämma x'D

BitteS
0

Är det någon som ser skillnad på mördarsnigel och brun skogssnigel? Bilden jag visar har jag tagit på ett villaområde här i närheten (i Heby) som gränsar till ett mindre skogsområde. Snigeln var nästan lika lång som en 33 cl läskburk när den var på vandring. Den blev dock skrämd av min framfart så den kröp ihop. Man ser inte dessa sniglar här hos mig men de kommer allt närmare.

BitteS
0

Här är en närbild.

Achatina
0

Jag vet tyvärr inte hur man artbestämmer dem =<

Fallande
0

#23 Är inte mördarsnigel och brun skogssnigel samma snigel? Trodde jag iaf..

Mvh Sara

Achatina
0

#26 Det finns minst 10 olika snigelarter i Sverige som alltid har funnits här lång tid innan den rödbruna Spanska Skogsnigeln kom hit. Någon av de snigelarterna har säkert liknande utseende och drabbas säkert av halshuggning pga liknelsen..

Fallande
0

#27 aha :P