Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 602 ggr
Princesseen
1

(N) kritik - hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte ta lite porträtt eller vad det kallas på en av mina hundar. Har tyvärr inte externa blixtar än så fick göra så gott jag kunde. Vad hade jag kunnat gjort annorlunda?

[Yllhilda]
0

Underlaget blev kanske lite väl ljust, aningen skarpare bild kan kanske vara bra, men i övrigt väldigt fint. 🙂

Princesseen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och en till. Har fått minska dom för att få in dom i inlägget.

Princesseen
0

#1 okej, tack. ville ha den effekten men kanske blev lite ljust. Det va svårt att få skarpa bilder. ville inte höja iso mer. Vet inte va jag skulle göra. Rummet va ganska ljust men det räckte inte.

[Yllhilda]
0

Det är fina bilder du har tagit, bara skärpan och det mycket ljusa underlaget skulle kunna förbättras. 🙂 Tror underlaget kan fixas till lite i PS.

Princesseen
0

Jag har fixat det ljusa underlaget i ps. Ska göra om redigeringen och se hur det blir om jag inte ljusar upp det så mycket.

JNN
1

Tycker att det är rätt fina bilder, skärpan kanske inte är tipptopp, men ganska bra ändå för att vara tagna utan blixt, slutartiden är lite väl lång, och det i kombination med att hunden förmodligen rör sig när den andas och att den har en sån päls som den har så är det nog svårt att få bilderna helt hundra skarpa. Så det tycker jag bra med tanke på förutsättningarna.

Det enda negativa jag kan säga är väl att underlaget har en svag rosa ton i sig, det har jag lite svårt för personligen, och undrar hur det skulle se ut i svartvitt..? Sen är det synd att bakbenen blev kapade i första bilden, men annars har du lyckats bra!🙂

Princesseen
0

#6 Jag tycker också det är synd med bakbenen. Dom är egentligen med men min andra hund lyckades komma in där precis när jag tog bilden så fick skära bort det. Kan tyvärr inte tillräckligt mycket för att redigera bort den andra hunden. Ska försöka korta slutartiden. Är bara rädd för att höja iso för mycket. Ska testa att redigera dom svartvita.

søs
0

I version mangler der lidt lys i hundens ansigt..man kan næsten ikke se hans øjne..men det er bedre på baggrunden da det ikke har alt det gule lys..vh :-)