Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 3129 ggr
Jossa
0

Foton på människor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan hoppsan!

Jag är lite nyfiken på om inte ni tar kort på människor, inte bara på djur och natur.
Jag själv älskar att vara med på kort xD Min kompis tar alla kort på mig, men ibland tar jag självporträtt ^^

Jag lägger till en bild som min kompis tagit på mig. Denna gång är ovanlig då jag inte redigerat om bilden till svartvitt, duktig på att vara snabb med det annars… xD

Skulle vara kul och se era bilder på andra också, eller på er själva! Kommentera gärna andras bilder, det är kul att läsa :D

kramfika
0

aj aj, härliga färger på din bild där du! :>
jag är inte så bra på självporträtt, så här kommer en bild på mig och min kompis. det är jag som är i överkant och flinar med en piggelin i munnen (jag älskar glass, hoho!)

porcus
0

det är klart man tar kort på sig själv, på så sätt så får man den ju nästan precis som man vill ha den, fast mina blir mest misslyckade men ändå.

bifogar en bild på mig och min älskling nils :)

pyrst
0

#2 - snyggt! Gillar din beskarning. Lite for bla for min smak men mycket tuff bild!

Robert
0

#0, Snygg vinkel, bra drömmande blick.

Hälsningar

Robert

Jossa
0

#1 Ja, jag tyckte det jag med. Jag tar inte åt mig så mycket av själva bilden, men jag ska hälsa henne det ^^

#4 Tack för de orden :)

Ni andra har ju skitsnygga bilder! :D Härliga på sina sätt :)

nattsyrran
0

En speleman i Burgas i Bulgarien. Som tur är så tänkte han på att skydda sig för solen för termometern denna dag gick nästan upp i 40 grader… (fotot taget på midsommarafton -07)

RebeccaMelander
0

jag bidrar med ett litet roligt foto .. min kompis som tror att hon kan flyga xD ^^

Fallande
0

Jag tog ett ganska härligt kort på en liten kille som jag inte känner, jag tog kortet på midsommaraftonen mitt bland alla ungar. Det är säkert fler som har sett denna bilden men jag visar den endå :)

Mvh Sara

Mandrakonian
0

Att fota verkligheten är för mig viktigt .

Martin
0

#9 Att fotografera verkligheten, och då inte bara den välfärdsverklighet som förvisso också finns, och som de flesta vill prata om, utan även den över de som inte har det så bra - som har hamnat utanför samhällets skyddsnät - är mycket viktigt.

Jag möter utslagna människor mer eller mindre dagligen i mitt jobb. Man får inte glömma att det finns människoöden bakom, och att om man skall fördömma så är det eventuellt handlingar - inte personen - man skall fördömma.

Kan man hjälpa så skall man göra det, fast min erfarenhet är att det bästa är att ge dem något - t.ex. en korv eller kopp varm kaffe om det är kallt ute - än att ge dem pengar. Pengarna går sällan till det de egentligen behöver. Nu pratar jag inte utifrån din bild, utan mer generellt om de som jag ibland möter på gatan när jag är ledig.

mvh Martin

Jossa
0

Fina bilder! Allihopa :)

Petersen
0

Människor, framförallt fotade i s.k. "situationsögonblick" är alltid intressanta. Här är 'Stålmannen' i full färd med att lära sig allt om skärpedjup och komponera rätt.

Martin
0

#12 En helt underbar bild! Kameran större än hans huvud nästan. Man kan riktigt känna grabbens lycka ända hit!

mvh Martin

Petersen
0

#13 Tack, och ändå är det en "liten" Canon 20D. Men grabben är bara 1 år där så proportionerna spelar lite spratt, och ja lyckan var total :)

Mandrakonian
0

#10 Håller med dig 100%, det är jätte viktigt att visa att det är ingen dans på rosor för många, och att det finns fattigdom här i Sverige ,även om alla inte vill se det. Jag ser det vardagligen !

Essgarde
0

Jättefina bilder allihop!

Här kommer en bild på min syster. Hon har ingen aning om att jag tog den här. Tycker den är mysig =)

MVH Fredrika

Essgarde
0

hmm, vad konstig den blev i färgerna. den är inte alls så i photoshop. konstigt…

Här kommer iaf en till på min syster =)

MVH Fredrika

Robert
0

Fredrika, vilken färgrymd har du? Kolla så att du har sRgB

Robert

Essgarde
0

hmm, nu hängde jag inte riktigt med här. men ska försöka lista ut vad du menade ;)

MVH Fredrika

[mingdie]
0

Att fota folk är mycket givande och om man kan fånga situationer som berättar något så är det ännu roligare. Här kommer en som jag kallar "Vi gjorde det inte".

Eddie

pellepiano
0

En kompis son. Lite Hötorgskonst =)

boaman
0

Hallå, bidrar väl med en bild från Lhasa

Ruterdam
0

Här är en bild på mina jätteroliga skolkompisar. På bussresan från Universitetet.

Glasvinge
0

hm, det här är väl det närmsta jag kommer ett självporträtt.. ;) annars älskar jag att  fota människor, ett av mina favoritmotiv.. speciellt mina småsystrar brukar får stå ut med modelljobbet.. ;)

Glasvinge
0

ja, en hkommer en bild på en av dem bara för det ;) var ett tag sedan jag tog den nu..

kom gärna med konstruktiv kritik!

Miidaz
0

# 25 Åh, vad fin! Det gö absolut ingenting att färgerna är lite "matta". Det gjorde bara bilden ännu bättre! :D

Glasvinge
0

#26 ; åh, tack! :D 
         haha bra, drog nämligen ner mättnaden
         lite i efterhand.. ^^''

rätta mig om jag har fel, men du finns
         väl på sisf också, eller hur? ;)

pekwall
0

Höftskott på marknad..

Jossa
0

Skickar en som jag tagit. Ganska nöjd med den. Dålig skärpa, men det var mellan mina små kompisar på 16 år som tjafsade om att vara med på kort eller inte, så jag passade på för att kunna få med båda xD Men mycket rörelse var det.

pellepiano
0

Min kompis Max i en kaftan han aldrig vågat visa sig i =) ( jag gillar att fota "overkligheter" ).

Alberta
0

För inte alls länge sedan, innan midsommar, var det sol och badväder vid plaskis i Göteborg. En plats för alla åldrar och människor.

soetare
0

Den här bilden har jättefin skärpa och så ha den lite humorRäcka ut tungan
<3

Emelie-G
0

#31 Där badade jag i våras, dock inte frivilligt hehe :p

lynxeyes
0

Här kommer en bild på min tös, när hon tog första doppet i maj redan :) Därav den frusna minen…

/ Sophia

lynxeyes
0

Och en bild på sonen tagen vid samma tillfälle, jag gillar dessa båda och har dom på väggen hemma fast i svart-vitt… är helt ny på det här med att fotografera, så jag kör fortfarande bara med automatlägena på kameran, men oj vad kul det är…. längtar efter att lära mig mera!

/ Sophia

Puma77
0

Var o såg en räddningsuppvisning idag.

//Pia

Jossa
0

#36 Den tycker jag var härlig :D

LiLo
0

Det här bilden är tagen på fjällvandring förra sommaren.

Fallande
0

Här kommer en bild som jag har tagit på en vän.

Mvh Sara

Tom
0

#34 och #35, Bra bilder båda två!

Tom

Monimaker
0

Det här är en bild på min son och hans älskade hund.