Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 795 ggr
Paltn
3

Dimmig vinterkväll i retrostuk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För längesen jag slängde in en bild här tycker jag nu, så jag kör på denna.

Bilden är tagen efter att ha stannat bilen vid en vägficka åh hoppat i för låga skor genom snår och nysnö fram till ängskanten.

Iso 500
1/50sek
F/5.3
62mm

// Paltfan

Paltn
0

143 tittar åh inte en kommentar? Var den så pass kass att ni inte vågar kritisera? :P

// Paltfan

Annisangel
0

Jag tycker denna var härligt trolsk och dunkel. Jag skulle inte ändra något, men det är jag det. Mysig på något vis!!

Många Goa Kramar

Annisangel

JazzBass
0

Jag har tittat några gånger. Överlag en trevlig bild, men har kanske lite för låg kontrast för min smak. Går det att få en lite högre kontrast, men ändå få dimman att framträda bra? Den framträder inte speciellt bra här tyvärr tycker jag.

Tycker också den har lite lite djup, kanske på grund av att den är tagen med tele. Kanske hade fått mer djup om du hade gått längre fram och använt ca 35mm brännvidd istället? Tycker också området längst till höger ser intressant ut, hade gärna sett lite mer av det.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[tlundegard]
0

Kanske lite för mörk, går det att ljusa upp den? Annars en väldigt fin bild :)

Paltn
0

Tackar!

Jag ska se vad jag kan göra utifrån önskemålen och om bilden blir bättre iom det

// Paltfan

Paltn
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick inte göra så mycke mer med kontrast och djup, blev heller inte bra att ljusa upp mer. Var ganska mörkt då bilden togs.

Här kommer iaf en variant i färg som är mycket lik verkligheten.

// Paltfan

JazzBass
0

Blev mycket mer stämningsfull tycker jag. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Paltn
0

Håller faktiskt med om det. Var min kärlek till svartvitt som hindrade mig att ens testa i färg

// Paltfan