Få bilderna direkt till datorn
Hej!
Har försökt googla mig runt men hittar inga bra svar. Undrar om det finns något program eller liknande som man kan använda sig av för att få bilderna direkt från kameran in i datorn när man fotograferar?
Använder mig av Canon EOS 50D främst
Du fick väl en DVD med din kamera med diverse program? Där finns också med ett program som du kan styra kameran med och bilderna hamnar då direkt i datorn och inte på minneskortet Om du inte har DVDn så tror jag att du kan ladda ner programmet från Canons hemsida, i varje fall om du registrerat kameran.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Har det för min ena kamera, 450D men inte för 50D då jag köpt den begagnad. Men de kanske funkar för båda?
Finns det någonstans man kan ladda hem programvaran?
om det är eos utility, kan du ju prova att koppla upp kameran mot datorn med usb, det enda som bör hända om det inte är kompatibelt, är förmodligen att programmet inte känner igen kameran.
kul program, testat det en gång till min 1100d, bara att ställa in skärpan och annat, klicka på en knapp i programmet och bilden sparas i datorn.
Vet inte om det funkar med alla kameror, men det finns i Lightroom nåt som heter Direktfångst / Tethered Capture, som gör det du frågar efter. Har aldrig testat det själv dock…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus