Kritik Medel
Hej! Jag skulle vilja få kritik på den här bilden, jag finner det så svårt att ta kort på min lilla vovve nu i vintertider för han smälter liksom in lite i snön.. Hur göra??
Måste säga att det var en jättefin voffsing! Bildmässigt är det inte mycket jag tänker på, hunden är kanske lite för centrerad i bilden. Lite mer luft till höger hade varit lite bättre. Just denna bild hade du kunnat beskära lite upptill och till vänster så hade det mörka partiet blivit mindre iögonfallande.
Och den smälter ju verkligen in i bilden, och jag har väl egentligen inga tips annat än att tänka på bakgrunden, och i det här fallet hade du kunnat gå ner längre, ner till hundens nivå, och då kanske fått annan bakgrund beroende på hur den såg ut.
Men annars är det en mycket fin bild!🙂
Tack så mycket, han är 15 veckor idag.. han bara växer och växer..
Okej, ska tänka på det. Tack för kritiken!
Här är en färsking bild från idag!
Jättegullig, men det är väl nästan alla valpar… Vad är det för ras, är det en blandning eller?
Ja, alla valpar är ju urgulliga!!
Det är en renrasig Australian Shepherd :)
Jaha du, den kände jag inte till…. :)
Om det finns flera shepard-typer vill säga då förståss. . Men har nog aldrig mig veterligen sett någon valp, det var därför jag undrade.. :)
Hold da op en smuk hund. Den er fotogen..fine farver skarphed..skønne billeder :-)
#6 - De finns i lite alla möjliga färger, min valp är färgen Blue Merle Vit & Tan.
#7 - tack så mycket! :)
Fina bilder, bra efterbehandling. Första bilden kanske skulle beskurits i överkant för att slippa det mörka partiet.
Själv hundfantast smälter jag som en smörklick i en stekpanna och är kanske inte helt tillförlitlig i mina omdömen.
Men jag tycker att det var det söööötaste jag sett.
Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra
Jag är inte så duktig med dehär med kort, (nybörjare)
men måste säga att hunder är urgullig! älskar färgerna & utseendet 😍
~
Tack så mycket! #9 och #10
Väldigt fin bild! Jag tycker det är jättesvårt att fota i snö, men du har verkligen fått till det rätt med exponeringen. Det enda jag kan komma på är att jag gärna skulle ha velat sett lite mer luft framför hunden. När jag fotar djur brukar jag tänka på att ha mer luft åt det håll som djuret tittar (så hade hunden tittat bakåt hade jag lämnat mer luft bakom den). Då hamnar inte djuret lika centrerat och jag tycker man får en bättre känsla i bilden :)
#12 Tack så mycket, okej, det håller jag med om. Ska tänka på det! :)