Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 841 ggr
stormarn99
0

Vilken kamera?

Jag har funderat på att skaffa mig en systemkamera. Och jag vill jättegärna lära mig att ta fina kort och så. Så vilken systemkamera skulle ni rekommendera för "nybörjare"?

leemland
1

Jag tycker en canon eos 1100D är bra för nybörjare :) 

Använd sökfunktionen uppe till vänster så finns det många som börjat med den :) 

(har bara använt Canon själv så kan inte dom andra märkena) 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MagArne
0

Har några nära vänner/släktingar någon systemkamera? Köp förslagsvis en av samma fabrikat så kan ni låna objektiv och blixtar av varandra.

Mattis99
0

Köper du begagnat går det att få eos 50D med 18-55, 50mm och Canon/tamron 55-200 för cirka 5000kr. Det blir ett rätt bra "startkit". EOS 50D är väl bättre på allt förutom att den inte kan filma.

leemland
0

50D är väl knappast en nybörjarkamera? Rätta mig om jag har fel

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

xla
3

Nej men det är inte heller världens mest avancerade pryl. Bara för att man är nybörjare behöver man inte köpa det billigaste nytt när man kan få något trevligare begagnat för en mindre peng.

Praefatio
0

Nikon D3100 är en erkänt trevlig instegskamera.

Mattis99
1

#4 Nej, det är inte en nybörjarkamera men jag tror nog inte att den är så svår att förstå sig på även för en nybörjare. Själv tycker jag det är lättare med en kamera med många knappar så man slipper gräva i dom väldigt många menyflikarna.

xla
0

Det enda fördelaktiga med en nybörjarkamera är att den är billig. Nybörjare har inga större fördelar av sämre ergonomi och en kamera som så fort man lämnar autoläget protesterar genom att tvinga dig in djupt i menyerna.