Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 878 ggr
Yeahsussu
0

det blinkar "busy"

Nu har min kamera (eos 350d) fått solsting. När jag startar den så blinkar det "busy" i den lilla displayen. Det har hänt nångång förut, men då har det hjälpt att man bara tagit ut minneskortet och satt in det igen. Men denna gång funkar inte det. Kameran har helt hakat upp sig, det enda som fungerar är piltangenten neråt, så man kommer till vitbalansinställningarna. Dock går det inte att välja SET knappen i mitten.

Nån smart typ som vet vad jag ska göra härnäst? Och nej, jag har ingen minneskortläsare så jag kan formatera minneskortet.

mlij
0

du kan väl formatera minneskortet i kameran? Jag har ingen eos 350d, men det går att formatera i min "vanliga" kompaktkamera. Har du testat med ett annat minneskort? om du har garanti kvar får du väl i värsta fall lämna in den om det inte är minneskortet, för en kamera ska ju fungera.

Hoppas att det ordnar sig! Lycka till

SLAfoto
0

Prova detta:

1) Ta ut batteriet och stoppa tillbaka det och prova om du får "busy"

2) Prova ett nytt minneskort

3) Har du inga kort på minneskortet som är av värde prova att formatera det i kameran. Inte i någon annan kameramodell eller dator.

4) Prova att uppdatera/återinstallera kamerans Firmware till din 350.

//Stefan

Yeahsussu
0

Fick det att funka nu, räckte med att man tog ut batteriet och stoppade tillbaka det :) Bra att veta till nästa gång om det händer.