Säljer Canon 550D med Objektiv
Hej !
jag vet inte om det här är rätt forum.
jag säljer min Canon 550D med orginal objektivet 18-55.
Kameran är i jätte bra skick , har inte använt den på mer än 1.5 år , och objektivet har haft uv filter på sedan dag 1 .
både kameran och objektivet är väldigt välbevarat. går att filma med kameran också.
har tänkt mig 4500:-
är det någon som är intresserad ? finns i Sthlm .
Vad skiljer den äldre 550D mot den nyare 600D?
Med tanke på att din begagnade kostar 4500kr och en helt ny 600D med 18-55 kostar 4990kr hos de flesta stormarknader?
gör de ? jag har inte koll på cropp sensor kamera iförsig ,
men jag ger en kamera väska och en minneskort express i paketet vid snabbt affär.
sedan är skillnaden inte stort mellan 550 och 600, jag vet inte om det var 600 som hade vridbar monitor eller har det kommit senare.
och en annan skillnad mellan begagnad och ny är att priset går att diskutera !
Det är väl istort sett bara en vridbar skärm som skiljer en 550D mot en 600D. Och med tanke på att man får en ny 600D med objektiv för 3990Kr så är väl 2500Kr mer rimligt att ta än 4500Kr? Eller är objektivet ett "IS"?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=823133,560151
Attan , har det blivit så billigt med crop sensor ?
2500:- vill jag inte släppa den för , å andra sidan förstår jag dig också , kan man få en helt ny kamera för 4000 med garanti och allt , är det bäst o satsa på den och den vridbara skärmen är också posetiv om man är mest van att kolla på monitor .själv använder jag bara monitorn vid videografi .
Flyttade tråden då vi har en skild kategori för såna här annonser.
Kamerors pris sjunker tyvärr snabbt så fort det släpps nyare modeller. Att kameran har cropsensor har ingen betydelse, det har ju alla systemkameror i de förmånligare prisklasserna. Men ju nyare sensor, desto bättre prestanda. Tekniken går framåt…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus