Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 879 ggr
natha-mjau
0

Hp photosmart 5520

Köpte mig en skrivare igår, och nu när jag skulle skriva ut foton på fotopapper så blev det svarta ränder överrallt. Så jag rengjorde skrivhuvudet säkert 7 gånger men jag får inte bra resultat! (på bilderna som skrivs ut), Tycker inte jag ska behöva göra detta på en ny skrivare.
Vad kan det annars bero på? eller någon som vet vad jag ska göra?

Inkanyezi
0

Du har troligen fått en felaktig färgpatron med skrivaren om den orsakar svarta ränder som inte finns med på bilden du har i datorn.

Skrivaren har ett testprogram som du ska kunna köra, och som visar om allt är rätt med färgpatronerna. Man använder också programmet för att ställa in skrivarhuvudena, så att varje linje hamnar rätt.

Det är inte sannolikt att det är skrivarmaskinvaran som orsakar felet, mer troligr är det själva färgpatronen. Om du byter den borde det bli bra. Om inte så är det ett fel som ska åtgärdas på garantin. Gå tillbaka till stället där du köpte den och klaga. Det minsta de kan göra är att ge dig en ny färgpatron.

Med skrivaren brukar det följa med ett par patroner, men de innehåller väldigt lite bläck, så de räcker inte till många utskrifter. Större patroner finns, och priserna på patronerna är hutlösa, så höga att många slutar använda skrivaren ganska snart. Det finns i stort sett inget dyrare sätt att göra pappersbilder. Själv använder jag numera min enbart som skanner.

natha-mjau
0

#1 okej!
Jag har ingen annan färgpatron att testa med tyvärr.
När jag rengjorde skrivhuvudet så kom det strimmor på testbilderna gång på gång..

Ska även be min bror kika på den.. även om jag gjort allt man ska.
Men han inte han fixa det då får jag gå tillbaka!
Så himla tråkigt.

Inkanyezi
0

"Huvudet" i en HP-skrivare är själva färgpatronen, så ett sådant fel gäller sannolikt bara just den färgpatronen. Munstyckena sitter på själva patronen och byts varje gång man sätter i en ny patron, dvs när bläcket tar slut.