Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 938 ggr
Banfajawla
2013-11-03 18:07
1

Cykel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tog dessa bilder idag när jag gick runt på stan. Vill jättegärna ha kritik på dem! :)

Banfajawla
2013-11-03 18:12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

JNN
2013-11-03 18:27
1

Gillar nog första bilden bäst, den har ett bra komp, men skulle fått ha mer kontrast och lite kortare exponering, den känns lite för ljus. Annars en fin bild.

Den andra känns nästan också lite för överexponerad, och färgerna är lite för bleka för mig och tycker att den också hade vunnit på att göras till svartvit. Kompet i den är väl ganska hyfsat, men hade nog riktat upp kameran något för mindre luft under cykeln.

Så för min del blir bild ett vinnare om jag ska välja!🙂

Banfajawla
2013-11-03 18:46
0

Man Tackar! Personligen tycker jag bäst om ljusa bilder. Men ska helt klart tänka på!

Jag håller med dig. Tror faktiskt att den andra bilden skulle vara snyggare i svartvit, och den första i färg. Ångrade mig lite efter redigeringen. Men ingenting jag orkade ändra. Får tänka på det till nästa gång. Tack för tipsen!

Paltn
2013-11-03 19:04
1

Jag tycker absolut bäst om bild 1, är svag för svartvitt helt klart och i det här fallet så placerar s/v bilden flera år bakåt i tiden vilket är häftigt och helt klart snyggt!

Utförandemässigt så är bilden i sig inte för ljus, själva ljuset passar bra till bilden, den kan dock upplevas för ljus pga att bl.a gatan är överexponerad. Fick du ner det så tror jag bilden skulle se bättre ut.
Något mer som kanske skulle kunna höjja bilden i kvalitet vore nog en annan beskärning upptill och nertill, tror bilden behöver lite mindre gata under cykeln och mera luft ovanför cykeln.

Fick du till dessa två saker lite bättre så skulle bilden utan tvekan kunna hänga värdigt på en vägg.

// Paltfan

Banfajawla
2013-11-03 19:08
0

Tack så mycket för jättebra tips! :)