Vilken bild?
Jag tycker den första är bättre då den är mer intressant och tilltalande. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag gillar inte bakgrunden på bild ett, dock är motivet roligt då man börjar fundera i banor som "Varför har hon rullat omkring i löv".
Med en redigerad bakgrund är det min favorit.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tycker nummer 1 av de där två.
Hade nummer 2 haft djupare fokusdjup och kanske lite bredare beskärning så hade den varit överlägsen tycker jag, men med det där korta fokusdjupet så är första tanken då jag ser bilden att den är oskarp, vilket den inte är…men då tanken direkt blir sådan så kan det fälla bilden hos en jury.
// Paltfan
Åh, tack så mycket för alla svar!
#3 hur tycker du att bakgrunden skulle kunna redigeras? Tar gärna emot ideér :)
#5 Jag skulle nog börja med att prova att göra den svartvit.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Okej, ja tyvärr är jag inte så bra på redigering än :D
Tycker att båda motiven har sina poänger, men att bild 1 är bättre genomförd - den är väl fokuserad, medan bild 2 har för kort skärpedjup. Hade du haft med skärpa från fingertopparna och bakåt till dess handlovarna börjat så hade händerna fått försvinna bortåt i oskärpan, men det är som att jämföra bild 1 med en bild2x, som inte finns…
använd Bild 1 - Ja!
Jag tycker båda bilderna är fina, men nr 1 gillar jag nog mest. Den är mest spännande och jag tror att färre tänker i de banorna.
Däremot så hade den nog varit ännu bättre med en färggladare bakgrund, jag hade nog testat fota med en lövskog eller annan natur med höstiga färger som bakgrund för att höja den höstiga känslan :)