(M) - Häst & ryttare
Fotade häst och ryttare för 3:e gången i mitt liv idag, känns bara som att de går bättre och bättre för varje gång. Och jag skulle hemsk gärna vilja ha lite kritik bara för att se vad jag kan tänka på till nästa gång 🙂
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Sätt på ryttaren en hjälm! :-)
#1 Vi hade hjälm med oss, men hon tog av sig den när vi fotade, men så fort vi gick någon stans hade hon den på sig 😃
/Amanda
Jag vet inte om jag är rätt person att ge kritik, jag är rätt så nybörjare själv och trots att jag hängt här ett tag har jag inte vågat ladda upp ngt eget.
Jag gillar båda dina bilder, särskilt nr 2: Gillar kompositionen, med ridstigen bredvid stängslet och när både häst och ryttare tittar åt samma håll. Tycker dock att den är ngt underexponerad.
Bild nr 1 tycker jag ser lite sned ut, känns nästan som att hästen ska till och tippa. Sen är det lite tajt skuret vid främre hoven.
Har själv ingen erfarenhet av att fota porträtt med häst och ryttare.
/Malin
Hej! 🙂
Jag är själv inget proffs på hästfoto eller någon redigering överlag och brukar tycka det är svårt att ge andra kritik, med risk för att låta taskig. Men! För min del hade bägge bilderna kunnat vara lite ljusare, främst själva ekipaget.
På den första bilden hade jag nog ljusat upp delar av ekipaget och gett bakgrunden mer kontrast så dem stack ut lite mer, för just nu känns det som om dem försvinner in i bakgrunden. Sen hade lite mer värme till bilden gjort en del :)
Får hålla med Malin om att se upp så man inte kapar för mycket luft nere omkring vid hovarna, då främst på översta bilden.
Desto mer jag tittar på bilderna, kan jag även tycka att de vita stolparna i bakgrunden stör lite. Inte behöver du ta bort dem, men att tänka på tills nästa gång så inte hästen får en stolpe i rumpan, samt vid tjejens ben :)
Annars gillar jag tanken bakom bild nummer 1 för att bara vara 3:e gången, man kan ju inte tänka på allt, när man är ny på saker :)