Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 585 ggr
Trongutten
2013-10-20 17:39
0

(M) - Humla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar kritik på denna bilden av en humla. Bilden är tagen med en Canon EOS 7D och Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6

ISO 400
f/5.6
1/320

Det var bara min andra dag med den kameran så jag kände inte kameran riktigt samt att jag inte hann ändra mycket inställningar innan humlan flög iväg, så ha överseende haha :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Jessicahagstrom94
2013-10-20 17:43
0

Absolut en bild att vara stolt över. :)

Trongutten
2013-10-20 20:14
0

Tack så mycket :)

/ Josefin

JNN
2013-10-21 07:21
0

Tycker att det var ett bra försök om du inte haft kameran mer en ett par dagar.

Har själv ett sånt objektiv så jag vet hur det är att jobba med och vad det presterar. I bland blir det bra i bland blir jag mindre nöjd, särskilt om jag vill beskära mycket..

Skärpan är ganska hyfsad, men det blir aldrig riktigt som med ett makroobjektiv. Ljuset ser inte heller att ha varit jättebra och då blir ju slutartiden lite längre och man riskerar att tappa skärpa. Bilden blir lite gryning om ISO-t höjs för mycket, så det får man vara lite försiktig med, för då upplever man också försämrad skärpa. 

Nu vet jag också att humlor inte sitter stilla särskilt länge, så du får nog vara nöjd med detta, som är som sagt ett bra första försök!

Det jag tänker mest på är nog beskäringen/bildkompositionen, skulle nog velat ha den i stående format..🙂

Trongutten
2013-10-21 12:01
0

Tack för den kritiken! Ja det fanns ju inte mycket tid att tänka på kompositionen men nu när du säger det skulle nog jag också vilja ha den i stående format :)

/ Josefin