Klätterträd m.m.
Mathias har fått nog av allt badande och föreslog att vi skulle åka upp i bergen en dag i stället. Han hade nog inte tänkt sig att vi skulle klättra så mycket, utan mer ligga under ett träd och vila. Dom 1000-åriga cedrarna är bra klätterträd, så det gillade han. Marc är som vanligt lite restriktiv, när det gäller att utmana ödet, men jag lyckades övertyga honom efter ett tag.
Det var denhär typen av klättring Mathias tyckte var jobbig, för minsta lilla felsteg skulle kunna vara ödesdiger, samt att det var varmt och stekande sol. Vi blev faktiskt lite brunare, hur det nu kan vara möjligt. Vi hade varsin ryggsäck med lite mat, frukt och vatten. Jag var mycket stolt över grabbarna.
Vi pratade faktiskt om hur dom skulle göra om det hände mej nåt och dom bestämde att dom (8 o. 10) skulle köra bilen ner till samhället för att skaffa hjälp, men om man ser på en del av vägen jag kunde fota, så skulle jag inte rekommendera att dom gjorde det, utan hellre vandra ner även om det skulle ta längre tid.
Lev väl!
bosse

#3 Oh, jisses! Och jag som tyckte Fårö var imponerande!