Två ska bort men vilka
Fotade en gammal järnvägsbro, numera bara för gående. Bolmen marschen går där en gång om året. 3 olika redigeringar vilken ska jag behålla?
Värd för Pensionärer
Jag gillar den sista bäst :)
Jag med
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag gillar 2:an mest.
Jag gillar faktiskt ettan bäst.
Tvåan är för mkt HDR och trean för mkt kontrast för mina ögon 😛
Gillar ettan bäst, tycker tvåan är lite för färgrik för verkligheten och tredje är utbränd på vissa ställen annars ok.
Skulle du få till utfrätningen på 3e bilden så slår den den första
// Paltfan
Håller med VSK om vilka som skall bort, men kanske inte med i hela motiveringarna till det. I stället vill jag säga så här - det är en tydlig höstbild där man av de skarpa skuggorna kan sluta sig till att det är mycket ljust. Samtidigt vet ögat att det röda/orange då har en viss mättnad och samt att vi som var med vet hur den där typen av grön rostskyddsfärg som mattats av väder och vind ser ut. Samma sak gäller också träet på "durken". Därför tycker jag bäst om bild 1, den är helt klart naturligast.
Alternativet är faktiskt nr 2, den är lite för ljus, men samtidigt är inte det gröna gunnebo-stängslet lågt på sidorna lika mörkt, dock det ljusa är för ljust.
Trean: både det ljusa och det mörka är för mörka för att vara naturliga i förhållande till att dt ju i grunden är en sol-ljus bild!
Så har har jag lagt in "my 5 cents".
Tycker bäst om bild nr3.
Visserligen så kan jag inte mycket sådant här men i "mina ögon" så föredrar jag utan tvekan bild nr3.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack för hjälpen!
Den första bilden är enbart framkallad i lightroom (och kan nog sägas mest representera hur det såg ut) medan de andra har fått gå igenom betydligt mer redigering för att få fram effekterna.
Som jag ser av svaren så är det individuellt tyckande som är avgörande för vad man gillar. Kanske med övervikt för att det naturliga ofta anses bäst.
Värd för Pensionärer