Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 379 ggr
bjorsa
0

smutsiga repiga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att scanna in lite diabilder men märkte att de var mkt skräp på dom (1981) så finns de någon plugin till tex paint shop pro eller photo shop som man kan ladda hem som gör de hela automatiskt

Så här ser bilderna ut

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Fast de hjälpte med att torka av dom först :-)) ibland är man ju hur……

mvh/bjorsa

AktieTrader
0

sånt tar min scanner bort automatiskt :-) Det är kanonskönt. Dessutom färgkorrigerar den gamla bilder som blivit blekta/föräbdrade i färgerna.

broderbluff
0

#2 vilken scanner har du?

bjorsa
0

#2 e inte de fusk :-)De stod något om programvara som skulle fixa till bilderna till min scanner men jag kan inte hitta vart för de följde med en drös av olika program men kom sedan på att de gick ju utmärkt att öppna paint shop å därifrån köra scannern

mvh/bjorsa

AktieTrader
0

#3 En Epson 4990 har jag. Den kan scanna 24bilder åt gången. Lägg in negativen, starta scanningen, vänta 20min. Klart! Då har du 24 bildfiler på digen klara i jpg eller vad du vill. Den har Digital ICE som redigerar bort smuts. Den belyser först negativet med IR-ljus och kollar var smutsen är, sedan scannar den och redigerar bort smutsen på bilden.

Här är ett omfattande test av den

leolejon
0

Skannerprogramet Silverfast fixar sånt.
Men det kostar en slant.

bjorsa
0

#6 tack för länken nu fanns inte min canonscan 4200f med ibland dom man skulle välja för att ladda hem demon de fanns en 2700f men jag laddade inte hem den antar att man skall ha rätt modell för att de programet skall funka eller ???

När man tittar på min så står de så här bla

• 3200 x 6400dpi with 48 bit colour depth
  • FAU for up to 4 x 35mm transparencies
  • Super-fast scan engine
  • USB 2.0 Hi-Speed
  • QARE Level 2 dust/scratch removal
  • Complete software package
  • 4 EZ buttons
  • Fast Multi-photo mode
  • Advanced Z-lid

Men jag kan inte hitta de här qare level 2 dust/scratch removel fast dom menar kanske att de e inbyggt ?

mvh/bjorsa