Nikon D3100 problem.
Har en Nikon D3100 som har börjat att krångla. Den förstör filer på mitt minneskort helt enkelt och jag vet inte varför. När jag kollar på filmen på kameran så är det inget fel, men när jag stoppar i kortet i datorn och kollar på filmen så är hela filmen förstörd, spelar ingen roll vilket minneskort jag tar. Ibland när jag stoppar in ett minneskort så vill den inte ta i mot det och den säger, "minneskortet kan vara ogiltigt eller skadat" men minneskorten funkar på allt annat. Ska imorgon åka in till Expert där jag köpte den som ny och kolla med dom, men jag vill ändå se om ni kan gissa varför den gör så som den gör? :(
tacksam för svar!
Har du formaterat minneskorten?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Japp, det har jag, båda två :(
Minneskorten skall vara formatterade i kameran.
Om du har chansen testa minneskorten i en annan dator också.
Kan kanske vara ett problem med läsaren för minneskort i datorn, eller ev drivrutiner.
Annars är det precis så du skall göra - gå till affären och hör med dem.
japp, har tyvärr bara en dator just nu, men jag åker in och lämnar den så att dom kan kolla på den, men tack för hjälpen :)

Din beskrivning av felet är lite otydlig, och det kan ju lika gärna vara datorn som strular, i synnerhet som du kan se videon i kameran. Det kan hänga ihop med programmet som du har för att visa videon.
Det är rätt enkelt att göra en koll av minneskortet om du sätter det i en minneskortläsare och testar att det går att skriva och läsa.
Kan du se videon om du sätter tillbaka kortet i kameran, och kan du se en video som du har tagit flera gånger? Dvs, är det efter att du har satt kortet i korläsare och kört det i datorn som det strular, eller försöker du föra över det direkt från kameran, och blir videon förstörd av att du har försökt föra över den?