Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 467 ggr
KarolinaNowak
0

Kamera eller Objektiv?

Just nu har jag en Nikon D50. Jag har länge funderat på att köpa ett nytt objektiv för ca 11.000 Kr men funderar lite på om det inte är bättre att införskaffa sig en ny kamera av samma märke, Nikon? Då kan jag ju enkelt och billigare köpa ett kamerahus bara. Den ska kosta upp mot 13.000 Kr. Tror ni det är ett bättre alternativ eller ska jag köpa ett objektiv?

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Mandrakonian
0

Du har juh en så bra kamera , använd pengar att köpa ett bra objektiv. Det lönar sig i längden!

Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro till Nikon AF  för exempel, hur bra som helst .

Anna
0

Jag tror också att du ska satsa på riktigt bra objektiv istället eftersom kameran är otroligt bra.

Lycka till!
MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

KarolinaNowak
0

Ja, kameran är väl helt okej. Jag har redan tre objektiv som jag är rätt nöjda med. Och jag vill gärna ta ett steg framåt i min fotografering. Kanske gör jag inte det genom en ny kamera, kanske är det ett nytt objektiv jag behöver. Jag ska till yfo och känna på ett objektiv snart. Och därefter får jag se vad som känns bäst, kan samtidigt be och få känna på några kameror. Och höra vad dem tycker dessutom.

Varma Hälsningar

Mandrakonian
0

Man kan göra så mycket mer med optik i stället för kameran , en bra optik är attt rekomendera, ska man utvecklas mera för du gå på det dyrare sytem kameror typ Nikon D2Xs  eller Canon EOS 1Ds Mark II  men då för du betala skjortan. Fast iofs Nikon D2Xs är trevlig som atans :-)

KarolinaNowak
0

Samma gäller ju även objektivet, vill man ha något bra så kostar det alldeles för mycket :)

Varma Hälsningar

Cavello
0

Bättre att köpa ett dyrt objektiv istället för att byta kamerahus då du redan har ett toppenbra sådant.

~ MVH Matilda Andersson | www.mphotograph.2u.se ~

KarolinaNowak
0

Ett nytt objektiv kommer det att bli.

Varma Hälsningar