Första gången! Kritik :)
Tanken är god och bilden är annars fin, men bakgrunden kunde det ha fokuserats mer på, rätt störande med huset i bakgrunden, skulle bakgrunden ha varit bättre skulle det varit en riktigt fin bild.
Även om det är din första bild på modell, så vet vi ju att du kan kameran och fototekniken bra - Så därför så tycker jag att du ändå skall ha lite kritik för att du använder ISO400 som gav 1/500s.
1/500s har knappast någon betydelse för vare sig hur vattnet ser ut eller din möjlighet att hålla kameran stilla. Vatten och så ljust ger ju mycket blänk i ansikte och vita detaljer men det har du ju lyckats med.
Men jag förstår, underförstått att det kanske är kompositionen och så du vill ha kritik på?!
Kan bara hålla med #1 om att huset i bakgrunden är riktigt störande - speciellt då bilden annars är så bra.
Jag tycker att det är bra att du gått ner så långt, i hennes midjehöjd (give or take…) och då har allt över midjan i bakgrunden hamnat i skärpeodjupet… Då framträder hon ännu bättre - Bilden blir mer tredimensionell!
Det är ju helt naturligt att hon är vänd ut mot vattnet, och det är oftast bäst. Att ha henne mitt i bild fungerar också med tanke på det övriga.
Nedre främre bilden är också bra lite längre från nedkant till fötterna jämfört med huvud till överkant. De mörka stenarna som en piedestal fungerar kanon!
Förstår om du inte kunde ändra vinkeln och få bort huset - det kan ju ha funnit annat som störde till höger, och så kan det ju ha fattats stenar för dig att stå på i den vinkeln.
Mest bara positivt från min sida med andra ord!
Bägtjesen
Tänk på bara 2 bilder på kritiktrådar…
Bägtjesen
Grymt fina bilder, och allt är väl redan sagt egentligen, kan bara hålla med!
Har lite svårt att bestämma mig för om jag hade velat se hela fötterna i dom sista bilderna eller inte, men de är nog bra som det är.
Så visst ska du hålla på med detta!🙂
#6 åh tack :)