Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 929 ggr
[norrpojk65]
0

Kan man redigera en bilden såhär?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken säger, kan man man redigera bilden så att bara handen syns och inte armen den sitter på ?? Ser det konstigt ut?

Blir inte klok på om jag tycker det är okej eller inte. 

Ge gärna kritik !

[tlundegard]
0

Jag tror nog att det hade blivit bättre om ändå lite mer av armen syntes, kanske hela.

[norrpojk65]
0

tlundegard

Ja det kanske vore bättre med hela armen synlig. Men jag tycker det var snyggt med stående porträtt iställe för liggande och är hela armen med så blir det mera liggande porträtt. Tycker det lämnar lite åt fatasin när inte hela armen är med. 

Men som jag sagt, blir inte klok på om det vore bättre med hela armen med eller inte :-) 

Tack för kritiken.

Bagtjesen
0

#0 norrpojke65 - visa oss den obeskurna bilden så kanske vi kan säga mer det beror ju på skärpedjup o s v.

Har kisen ett litet blåmärke, eller gröngult, i pannan - faktiskt riktigt charmigt! Och en blånagel också?

Utan att ha sett hela bilden så tycker jag att det diagonala intrycket är jättebra lite vriden kropp och "nyllet" lite mera rakt. Så kompositionen gillar jag verkligen av det jag sett…

Bägtjesen

[norrpojk65]
0

Bagtjesen

Bilden är tagen som den ser ut ovan. Redigerad lite skuggor och kontrast. 

Jepp, det är ett blåmärket efter en vurpa på dagis i pannan (ett av de många han har haft) :-)

Apropå naglarna så är det storasyster Elin som målat naglarna på grabben. Hon övar på han innan hon målar sina egna naglar :D 

Tackar för kritiken på kompositionen.

Inkanyezi
0

Jag tycker nog att den är okej. Det finns en regel när det gäller att beskära i armar och ben, och det är att aldrig skära mitt i en led, och den regeln har du ju följt. Mest handlar det ju om att det ska se bra ut, och det gör det ju.

[norrpojk65]
0

Inkanyezi

Den regeln skall jag lägga på minne, det blir så mycket lättare då. 

Tackar för kritiken övrigt.

Nalle43
0

Jag tycker att bilden är bra, förutom en detalj.

Jag hade gärna sett något på övre vänstra halvan som brutit brutit av och tillfört något spännande. I övrigt tycker jag kompositionen är bra och visst kan man redigera som du gjort.

Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra

[norrpojk65]
0

Nalle43

Jag kan hålla med dig men tror samtidigt de spännande i övre vänster halvan av bilden hade dragit till sig blicken från själva porträttet.

Tackar för kritiken.