Kritik
Jag har haft en systemkamera länge men inte kunnat fota. (Kan inte säga att jag kan idag heller). Men idag köpte jag mig ett nytt objektiv (har kitobjektivet annars). Det fick bli ett fast objektiv - Canon EF 50/1,8 II.
Hur kunde jag gjort annorlunda med denna bilden? (Oredigerad)
Tacksam för svar =)
Jag är ingen expert när det gäller fotografering men jag tycker det är en bra komposition.
Tycker också att det är en jättefin bild både vad gäller det fototekniska och kompositionen.
Du har använt läget för bländarförval, och det är det avgörande i det här fallet.
Att tjejen står lite lagom vriden utan att det ser ansträngt ut är jätteviktigt för bilden.
Är det något lite man skall komentera så är det att sticker ut stenar från piren viid den vänstra armen, speciellt en som bara syns en gnutta - det kan man tänka på men kanske inte såg när man tog bilden - det är dock jättelätt att putsa bort…
Som förslag till framtida liknande bilder placera personen lite mer till vänster om den står med magen åt höger och vise versa. (Tredjedels-principen). Då kanske stenarna försvunnit- men det är svårt att veta när man inte var på plats.
Jag stod idag och fotograferade mina hundar med ryggen mot ett stup - där fanns det ingen plats för att ta ett steg bakåt eller åt sidan…
Om du är nybörjare är det en toppenbild!
Bägtjesen
Jättefin bild! Jag tycker att du har lyckats bra. Inga mörka skuggor på tjejen. Kanske lite väl ljust i ansiktet och på armen.