Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 397 ggr
Anne
0

Wohoo, ny kamera!

Jag har köpt en ny "liten". Det blev en Olympus Mju 700 - jag gillar verkligen Olympus digitalkameror, de fungerar fint för mig. (Synd bara att de använder xd-kort.) Den här fanns i flera färger, och jag fastnade för.. orange.

Helt okej "handväskekamera", vad det verkar - jag har inte hunnit testa så mycket än.

Robert
0

Grattis Anne!

Lägg upp lite bilder så får vi se hur det blir!

Hälsningar

Robert

Pia
0

Kul, ja Olympus gillas skarpt…:)

Anne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu har jag fotat lite.. det här är första fotot med kameran - med blixt, på Hamlet. Fotot är lite väl blått kanske.

Anne
0

Och så ett taget ute på restaurang igår kväll.. något knepigt i färgåtergivningen, men det var rätt mörkt.

Anne
0

Och så ett på fotografen själv då ;) Utan blixt, dagsljus.

mihe
0

Kul med nya kamera :-) Fina bilder, blir nog bra det där.

CarlR
0

Grattis till nya kameran! Även jag har just köpt en ny Olympus för någon vecka sedan. Mitt val blev en SP-500 UZ. Första dagen jag testade kameran utan att ha läst manualen sprang jag på en mink mitt i stan. Jag tryckte bara av utan några inställningar med skakningsoskärpa som följd. Nu har jag dock läst manualen och kan ta lite bättre bilder.

Lycka till med nya kameran. Bilder ser jag att du kan ta med gott resultat.

Anne
0

Ja, manualen ska jag också läsa.. i helgen, kanske. Fin mink-bild! :)

bjorsa
0

Fina bilder Anne ,#7 fin minkbild otroligt att de finns mink mitt i stan är de stockholm du avser?

mvh/bjorsa

Tallkott
0

Här är en annan mink som jag fota i vintras, fick ingen vida skärpa för jag blev så ivrig att jag helt glömde kolla hur kameran var inställd, jag trodde den skulle bli skrämd men den var inte alls speciellt rädd.

Tallkott
0

en till

Robert
0

#4, om du provar med att stå en liten bit ifrån när du tar bilden. Sedan kan du ju alltid justera det som ska vara vitt i bild efteråt.

Hälsningar

Robert

Anne
0

#12 - jo, i teorin är det ju bra, men i praktiken försöker jag mest smyga upp kameran och fota snabbt som attan så att jag inte stör de andra vid bordet. :)

mihe
0

Wohoo!!!  Jag har beställt en kamera idag. Måste dock vänta till mitten på maj innan den kommer…*suck*

Det blev en SONY DSC-R1.

Trist att vänta Ledsen 

/mihe