Skaffa första systemkameran
Hej! Jag funderar skarpt på å skaffa min första systemkamera! Har kollat runt lite, å funderar på Nikon D3100 Eftersom att de är många ''nybörjare'' som använder den, Jag kommer fota mest Djur, Men sen blir de säkert lite mer vid sidan om, Typ kalas kanske eller liknande,
Men tror ni att Nikon D3100 skulle passa mig? Eftersom jag är nybörjare osv. å kommer mest bara fota för skoj skull.
Å om ni har bilder som ni har tagit med Nikon D3100 lägg gärna upp dom! de skulle uppskattas :)
~
Nu när D3200 har kommit är ju D3100 billigare. Visst fungerar kamerahuset som sådant (och andra s k instegs-"nybörjar"-kameror) till ditt behov.
Vad du skall fotografera för djur avgör vilket eller vilka objektiv du behöver ha. Det är skillnad på en hamster - en hund - en häst - och en elefant, och vad de skall hålla på med (snabba/långsamma), och var de befinner sig (inom/utomhus) som avgör vad du behöver för objektiv och eller annan utrustning än bara kamerahuset!
Bägtjesen
Ah jag förstår, jo de kommer la variera mellan alla djur, har lite allt möjligt här hemma. haha. Men mest kanske marsvin, de fokuserar jag mest på. Dom är lugna, (ibland) ;) Men jag vill ju inte lägga ut alldeles för mycket pengar på min första systemkamera, den ska vara billig å lätt :) Sen när jag får pengar å har råd, kommer jag skaffa mig objektiv för mer zoom osv :) Men jag tror nog att den kameran passar mig mest, men vad tror du? :)
~
Mina systrar har båda två en sån kamera, och dom har väl i och för sig inte samma fotointresse som jag, men dom är helnöjda. Jag kör ju Canon men har fingrat lite på deras kameror och det är en mycket bra kamera även om jag som är van vid Canon tycker att den känns lite bak och fram. Men det är ju bara en vanesak, tror att den passar dig mycket bra!