Gammalt med nya ögon
Som varje fotograf så fastnar man förr eller senare i ett mönster. Börjar tröttna på min "fotostil", blir bara samma motiv o samma stil varje gång, ibland olika ljus ;) Så nu har jag gått in för att vid varje fototillfälle ta ett för mig typiskt motiv o fotografera det på ett otypiskt sätt.
Annan typ av landskapsfoto.
Kul med nya infallsvinklar och idéer, de behövs emellanåt. Tycker du har lyckats bra i dessa, just nu sitter jag i lite för ljus miljö ( jobbet) för att första bilden som är en lite annorlunda ICM- bild ska komma till rätta, den är ju rätt mörk. Men jag gillar den ändå skarpt.
Den andra är läcker också, ser ut som om du freelensat , bra jobbat i alla fall! Antar att det var mot kvällssidan detta eller att det var mulet, och jag har lite svårt att bestämma mig, men möjligen att jag hade velat justera vitbalansen en aning.
Men den är bra i alla fall, det var bara en tanke..🙂
Fina bilder, och som du säger lite annorlunda - och bra. Har själv inte testat ICM - annat än när jag misslyckats helt och oavsiktligt 😃.
Det var nog torrt ute i skogen när du tog blden på kremlan - eller så var kremlan precis på gång att välva upp sig - de går från plankonvex till menisk-konkav i hatten. Troligen en liten Giftkremla Russula emetica.
Jag gillar experiment som blir bra!
Bägtjesen