Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 385 ggr
AnnaJohansson
0

Någon som vet? :)

Hur ändrar man från jpg till RAW på en Canon EOS 350D? :) Skulle vara jätteglad om någon kunde hjälpa mig! Har ingen manual på svenska så där kan jag inte läsa x)

// Mvh Anna

UlrikaG
0

nu har jag storbrodern men tror det skall vara samma, gå in under meny och välj kvalitet, där skall det finnas olika alternativ

Cydonia
0

#1 Jepp, det stämmer. "Kvalitet" är den första inställningen i listan längst till vänster. :)

AnnaJohansson
0

Okej, men vilken av dom ska man ha då? (A) Finns ju ses stycken xD

UlrikaG
0

det bör stå RAW eller jpeg framför alternativen

AnnaJohansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Öhm, om det inte gör det? xD Skickar med en bild om hur min ser ut! Målad i Paint xD Är det den till höger eller till vänster?

UlrikaG
0

bilden till vänster visar att det är högre kvalitét på den än bilden till höger.

Kan du få fram hur många pixlar varje alternativ har?

AnnaJohansson
0

Har lika många, men det står L bredvid båda, men det finns även M och S och då blir det mindre bilder!

Cydonia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser min kvalitets-meny ut på EOS 350D. (Jag borde bli konstnär, så vackert som jag ritar. x)
Den inringade ikonen är den som gör att man bara får RAW, den till vänster gör att man både får bilderna i RAW och i jpg (vad nu det ska vara bra för, eftersom man kan konvertera till jpg i datorn senare).

Hm, lite krångligt förklarat, men du kanske förstår nu?

AnnaJohansson
0

#8 Har inget sånt på min 350D :/ Vet någon vad som kan vara felet?

Bullan
0

Du kan inte ha rattvredet på automatik(grön ruta) och fota i RAW…du måste vrida den åtminstonde till P, då får du fram RAW-alternativ. Antingen enbart RAW eller RAW+Jpg.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

UlrikaG
0

"10, bra att du påpekade det, hade jag inte ens en tanke på att påtala :)

#9, hoppas du fått den hjälp du behöver nu :)

AnnaJohansson
0

TACK SÅÅ MYCKET :'D

Fattar inte hur jag gillar denna sidan :) Alla snälla människor som hjälper andra! 

Bullan
0

Har du lyckats fota i RAW nu? Skrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

AnnaJohansson
0

#13 Har inte vart ute och fotat ännu, men ska pröva snart! :)