Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 892 ggr
Loviisaa
4

kritik - måne (N)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade månen i förrgår tror ja det var. Det var stjärnklart och helmåne det är första gången jag fotar månen och är faktiskt väldigt nöjd. Dagen innan var det också fullmåne men den låg precis i slutet av trådtopparna så det gick inte alls. Så i förrgår när jag skulle gå och lägga mig ser ja att månen är högt över träden så jag sprang och hämtade kameran och ställde mig och fotade i kylan.😃

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

timskoogs
0

Den var cool! Ganska enkel men på ett bra sätt! 🙂

Bagtjesen
0

En riktigt bra bild! Den är faktiskt lite mer ovanlig och spännanade eftersom den inte är tagen när det precis var fullmåne!

Bägtjesen

JNN
0

Om det här var din första försök med att fota månen får du vara nöjd. Har själv testat ett antal gånger med skiftande resultat.. Mcket bra!

Vet inget om hur du gått till väga, om du använt stativ t ex. Annars är det ett hett tips, i kombination med spegellåsning och antingen fjärrutlösare eller tidsfördröjd utlösning för maximal skärpa. Får du fler tillfällen stå testa gärna det, om du inte redan gjort det!🙂

Loviisaa
0

Tack #1 #2! #3 stativ måste ja testa nästa gång har helt glömt bort det. Testade nämligen och ta mon höger arm och tog tag i min axeln och satte kameran på höger armen som stöd.. Darrade lite ;) tack så mycket för kritiken!

Besök gärna min blogg! 

Bagtjesen
0

Ja om du inte använt stativ et c, då blev bilden mycket bättre än vad man skulle ha förväntat. Att du sen självmant sökte stöd talar ju för att du förstod vad du gav dig in på.

OM, man måste ta svåra bilder med bara lite sämre stöd, så förutom det som JNN påpekar om spegleuppfällning och fördröjning, så är det andningstekniken!

Fyll lungorna relativt rejält med luft och släpp sedan ut ca 1/3 av luften, det skall kännas bekvämt men bröstkorgen skall kännas stabil. Detta är en teknik som tävlingsskyttar, både pistol och gevär, använder sig av. När du andas in syresätter du hjärnan och efter att du släppt ut lite luft har du en period på upp till 10 sek som hjärnan håller ett bra fokus på arbetsuppgiften.

Fortsätt plåta några kvällar till, månen är väldigt spännande och uppförstorat brukar man se bergskedjorna på månen på insidan av "apelsinklyftan".

Bägtjesen

Loviisaa
0

Åh tack för tipset! :D

Besök gärna min blogg!