Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 502 ggr
Kirstir
0

Kameradisplay

Hej! Vet inte hur jag har lyckats men min Nikon D5000:s display. Förut när jag skulle ta en bild på någonting så visades bilden i displayen och sedan tryckte jag av. Kunde alltså se bilden hela tiden i displayen innan. Nu kan jag inte innan men efter. Jag har en massa information som jag inte vill se. Jag vill kunna se objektet och inte en massa siffror och bokstäver. Vet någon hur jag får tillbaks den som jag hade innan? Har gått igenom alla inställningar men inte lyckats hitta.😕

Kirsti

JNN
0

Det känns som om du avaktiverat Liveview på din kamera. Har Canon själv så jag vet dock inte hur du hittar inställningarna för det. M3n kolla om du hittar nåt om Liveview i menyerna eller i instruktionsboken är väl det jag först tänker på.

Inkanyezi
0

Det är direktvisning, och det läget används för det mesta inte på DSLR-kameror, eftersom man brukar titta genom sökaren. Det är en extrafiness som finns på nyare kameror, exempelvis på din D5000, och du kan aktivera det och avaktivera det som du vill. När direktvisning är på, fungerar inte sökaren.

Jag vet inte hur det är på D5000, men på D5100 är det en liten spak under programvredet som man använder för att koppla i och ur. När man för den till det ena läget åker spegeln upp och bilden visas bak.

Kirstir
0

Tackar så mycket #1JNN och #2Inkayezi! Ska försöka hitta direktvisningen i min kamera 🙂