Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 833 ggr
magganhm
3

(M) Svamp i mörkret.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute och fotade ute i mörkret :)

MagArne
0

Jättefin bild, jag gillar den skarpt.
Vet inte vad jag eventuellt skulle klaga på. Kanske förgrunden då jag personligen inte är så förtjust i oskarpa förgrunder. Men nä, du ska vara stolt över din bild 🙂

Bagtjesen
0

Jag är nog inte heller svag för oskarpa förgrunder i vanliga fall - oskarpt ses nog som mörkare av ögat om jag minns rätt och eftersom bakgrunden är mörk så gör det mindre i det här fallet.

Synd på slagskuggan under flugsvamphatten - men den får ju hatten att liksom sväva för sig själv. Du har väl använt den inbyggda blixten?

Jag funderar på om bilden inte blivit bättre om du tagit den på höjden så att blixen hade slagit lite både över och under? Alternativt vänt kameran upp och ner så att blixten slagit underifrån, men då hade inte hattkanten blivit så välbelyst…

Det är ju vad man kan åstadkomma med den utrustning som man faktiskt har med sig som räknas.

Bägtjesen

magganhm
0

#1, Tack! :) ¨

#2, Jo jag använde den inbyggda blixten. Jag kunde inte vinkla kameran så mycket eftersom det var alldeles blött i gräset och jag ville inte blöta ner den så mycket, sen så ville jag lägga mig ner i gräset för att det skulle bli lättare att ta kort men det var för blött och jag hade inte lust att få blötta kläder.  

Eftersom jag hade just kommit hem den kvällen så hade jag bara kameran och det objektivet som följde med den tillhands just då. :)