Att klona eller inte klona?
Om den inte varit där från början hade det förmodligen varit snyggare, men vet ibte om det är värt besväret. Tycker att det är en fin bild ändå. :)
Busken stör absolut en hel del, men det låter mödosamt och svårt att ta bort den. Men det kanske är värt att försöka göra den så osynlig som möjligt genom att ändra färger och kontrast på den så den smälter in bättre med bakgrunden (kanske går att göra bären gröna istället för röda)?
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Ser lite stökigt ut i bakgrunden med kanter från kloningen kvar, men det blev bättre än jag trodde att det skulle bli. Med lite softning ännu tror jag det blir riktigt bra. Kanske en prova en lagermask med gradient på bakgrunden så det blir kraftigast oskärpa högst upp och svagast längst ner?
#5-6 - Observera att det är emot reglerna på den här sajten att redigera och ompublicera andras bilder här utan att fråga om lov först. Det gäller alla undergrupper här utom "Redigera mina bilder".
Schnauzertik: Om du vill att jag tar bort bilderna ovan, skicka ett PM.
Håller med Silvertail i #5. Grässtråna drar blicken till sig, när det kanske är flickans ansikte och vad hon gör med händerna som kanske borde stå i fokus? Det blev det med hennes redigering.
Måste säga att redigeringen som Schnausertik gjort ändå blev väldigt bra - men det är en halvcirkel en bit ut till höger om där busken skulle ha varit - tror det är det JassBazz avser.
Att plocka bort båda skulle nog göra bilden lite för "ödslig", eller kanske är "platt" ett bättre ord.
Så svaret från min sida är nog att inte ta bort busken, men väl stråna.
Bägtjesen
Personligen tycker jag att du ska behålla orginal bilden så som den är.
Tycker inte alls att det är störande, det ger mer liv och känsla i bilden. Busken hade kunnat vara placerad lite mer till höger, men annars så tycker jag bara att den och grässtråna ramar in barnet på ett härligt vis.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Tack för alla synpunkter. Jag har visserligen inte bett om hjälp med att utföra redigering men i detta fall är det OK och inläggen kan vara kvar.
Angående #6 om busken ska bort föredrar jag att ha gräsfärg även där häcken är för att inte få en linje genom huvudet.
Mycket handlar om personliga tycke och smak. Stråna vill jag nog ha kvar för att indikera att hon står i högt gräs.
Däremot var/är jag fundersam angående busken och hur den tillför djup men samtidigt blir lite dominerande (därav min fråga).
Har finjusterat bakgrunden lite enligt JB´s förslag
Värd för Pensionärer
Jag tycker det röda i busken gör bilden mycket bättre och intressantare. Dock är väl placeringen lite oturlig kanske. Hade varit bättre om den "ramat in" bilden istället för att sitta som en fläckig skugga bakom tjejen. Jag hade nog bara softat ut busken lite mer för att göra den mindre dominerande.
Jag tycker inte alls att busken ska klonas bort. Vad jag skulle göra istället är att klona busken så att den fyller mer av bakgrunden på båda sidor av den lilla sommartjejen!
Då stör den inte på samma sätt som den gör nu, enligt mitt tycke. Det som gör den störande är att det är en ensam buske som "sticker ut" ur en mörk bakgrund precis bakom flickan och på det sättet snor till sig uppmärksamheten. Men blir busken mer en del av bakgrunden så stör den inte alls, utan ger istället det djup jag tror du tänker på, Schnauzertik.
Jag gjorde en slarvkloning för att se om det blir som jag trodde, och det gjorde det. (Kan lägga in bilden för att illustrera, men kan tro att det inte behövs. Säg till om du vill se min tanke.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
ursäkta mig.. :/
Amatörutlåtande =)
Jag tycker att grässtråna ska bort men att busken ska vara kvar. Att ta bort allt blir lite för mycket för mina ögon. Tycker bild i inlägg #5 var bäst förutom 'ramen' som är omkring bilden =)
Jag tackar så mycket för alla synpunkter och förslag som har kommit.
Har också testat att tona ner mättnaden i bakgrunden men det gav inte vad jag ville ha.
#12 Andina Försökte att göra som jag tror du menade men kanske förstod jag dig fel för mitt resultat blev rätt konstigt. Du får gärna visa hur du tänkt.
Till slut handlar det om att vi har olika preferenser.
Värd för Pensionärer
#15 - Ungefär så här tänkte jag, jag tycker inte det blev konstigt… men som sagt, vi har alla våra preferenser… 😉
(Observera också, att detta bara är en test-, snabb- och slarv-kloning jag gjort.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#16 Tack för ditt förslag. Du har rätt i att busken inte blir lika dominerande med din redigering.
Värd för Pensionärer