Foto iFokus

Foto

Etikett: säljes-köpes-bytes
Läst 1366 ggr
Cavello
0

Objektiv och fotoryggsäck säljes

Jag har nu bestämt mig för att sälja av delar av min fotoutrustning som jag inte för tillfället använder. Allting är i mycket fint skick och bilder på alla objekt kan skickas för den som är vidare intresserad:

Objektiv: 

Samyang 8 mm f/3.5, Fisheye (I princip oanvänt, enbart tagit ett fåtal testbilder med det) - 1800 kr

Tokina AT-X 12-24 mm F4 PRO DX inklusive UV-filter - 2300 kr

Tokina 100 mm f/2.8 - Macro inklusive UV-filter - 1900 kr

Nikkor 80-200 mm f/2.8 (skjutzoomsvarianten) inklusive UV-filter - 3500 kr

Fotoryggsäck:

Lowepro Flipside 400 AW - 600 kr

Hör gärna av dig om du skulle vara intresserad av ett ev. köp, antingen via iFokus eller genom att skicka ett mail till Cavello92@gmail.com

Mvh Matilda

Cavello
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*puttar upp tråden* 

Tänkte även passa på att bifoga några bilder utav de objektiv som ska säljas så att ni har en möjlighet att se hur de ser ut/skicket.

Bild - Nikkor 80-200 mm f/2.8

Cavello
0

Bild - Samyang 8 mm - Fisheye

Cavello
0

Bild - Tokina 12-24 mm f/4

Cavello
0

Bild - Lowepro Flipside 400 AW

Cavello
0

Allt är nu sålt förutom Tokina 12-24 mm f/4.

JazzBass
0

Har testat Tokinan (vidvinkelzoomen) en gång och den kändes väldigt gedigen. Skulle inte tveka att köpa bort om jag hade en DX-kamera (med egen fokusmotor) och behov av en vidvinkel. För mig betyder byggkvalitet och känsla lika mycket som bra bildkvalitet, och den senare verkade också vara riktigt bra. Så, ni som inte ännu har en bra vidvinkelzoom till er Nikon DX-kamera med egen fokusmotor, här är ett kap! (Gissar att objektivet har F-bajonett för Nikon eftersom du också hade ett Nikonobjektiv till salu).

När jag tidigare såg priset på 100/2,8 var jag riktigt, riktigt sugen på att slå till, men jag har redan ett makro och inte några pengar att lägga på fotoutrustning för tillfället. Men det är ett svinskarpt objektiv, ett av de absolut skarpaste makrona jag stött på. 🙂 Grattis till köparen!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus