Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 588 ggr
Haag
0

Vilken studiobakrund är bäst?

Tänkte se om någon här kunde hjälpa mig lite. Jag är helt ny på detta med studiofoto. Jag har införskaffat blixtar osv, det som fattas är en vettig bakrund. Jag vill ha en vit bakrund, som inte ser "billig" ut om man säger, men frågan är vad som är bäst, vinylduk eller papper? Jag har fått uppfattningen om att tyg lätt kan se lite "B" ut på bild? Eller finns det bra tyger till detta? Jag har ingen jättestor budget, nån 1000lapp som mest men gärna billigare om har bra tips, så gärna tips på alternativ som är prisvärda men ändå så hållbara som möjligt. :)

Det jag ska använda studion till är främst nyfödd och barnfotografering, men även kanske något brudpar om det är ösregn på bröllopsdagen. 

Tips mottages tacksamt! / Emma

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Anna-Helga
0

Intressant!

minowi
0

I studion använder jag papper i olika färger. Bara att skära av och dra ut mer om den skulle bli smutsig eller förstörd. När jag är hemma brukar jag bara hänga upp ett underlakan och belysa det bakifrån med en blixt, på så vis blir det överexponerat och helt vitt. Vid bebisfoto är det ju bra om det är lätt att tvätta pga diverse utgifter de små liven kan ha. Då tycker jag lakan täckt av ett ytterst tunt och mjukt tyg fungerar bra (som de kan ligga/sitta på).