Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 984 ggr
[Fibbe]
0

Beställt tamron 90mm f/2,8

Beställde via internetgiro och satt in pengar 12:00 idag. Hur lång tid kommer det ta innan jag får optiken om man räknar med att säljaren skickar det omedelbart vi bekräftning av pengarna?

Det är fredag idag Generad

Det ska bli kul med ett första "riktigt" macro 1:1 till systemkameranGlad vill nte vänta ;P

//Felix

Robert
0

Felix, det är en fredag imorgon så kanske det kommer innan helgen. Jag beställer alltid från utlandet (kan ingen finska) och för mig tar det ca 3-5 dagar innan jag har fått prylarna.

Robert

Goldie
0

Fråga säljaren om referensnummer  han får på posten eller bussgods när han skickar  så kann du följa paketet hur det rör sig  på postens websida.

Tid beror på hur städerna är eran i mellan exempel.

Worst case

Skickar du från Dals Ed så riskerar du att  packetet går  till Karlstad och omfördelast där, sen går det till Göteborg och omfördelas där och skickas vidare till Strömstad om ändamålet är där. 

Det är ca 30 km mellan Ed och Strömstad i directlinie.

Men normal tid är 2-3 dagar

[Fibbe]
0

#1 oj då :P man tappart bort dagarna när det är lov :P

#2 okey

Han bor iskåne och jag bor i gästrikland, han ska skicka referensnummret så fort han får det har han lovat… ja ja vi får se :P

[kobbeuffe]
0

Robert. Varför beställer du postorder när du har "gångavstånd" till Verkkokauppa???

Köpte mitt Olympus 45-150 därifrån och fick hur bra pris som helst…

Vet inte exakt var det ligger men det ska vara i centrum ner mot hamnen nånstans

Länk

[kobbeuffe]
0

Itämerenkatu 21
00180 Helsinki

Melianna
0

jag skulle gissa tidigast måndag det brukar aldrig hinna komma till nästa dag tycker jag

Tidsmaskin
0

När jag beställde det objektivet så tog det mig en månad,
men det kan också bero pga. att det var jultider då.
Men någon vecka hit eller dit får du nog vänta.

Robert
0

#5. du åker förbi mig titt som tätt, varför slår du inte en signal och stannar till för en fika. Det är bara att ringa +358 440 660810 när du har vägarna förbi. Kanske du ringer mitt under en plåtning och desto roligare, eller hur.

Jag har lärt känna en fotohandlare på TopShot

Han pratar iaf svenska och har en rimlig prissättning. Oftast lägger sig finnarna på ca 40% över vad tyskarna tar. Men TopShot är villiga och göra affärer. Nämner jag vad tyskarna vill ha så kan ha gå med på en prutning.

Hälsningar

Robert

[kobbeuffe]
0

#8 Åker förbi? Jag har inte varit hill Hesa på snart ett år efter att vi flyttade till Sverig, men snart är det dags igen då flyttar vi tillbaks till Åland och jag börjar förmodligen åka fram och tillbaks på nytt :) Kanske vi hör då över en kopp kaffe, sparade ditt nummer iaf.

[Fibbe]
0

Optiken kommer ialla fall i morgon enligt posten men avi:n kommer på tisdag… Det går att hämta ut utan avi om man legitimerar sig va?

reserv
0

Ja det går att hämta paketet om du har paketets id-nummer samt legg. Hoppas bara att det inte är en tegelsten eller annat värdelöst i paketet - många innan dig har nog blivit lurade vid köp av begagnat via Internet.

Lycka till och hoppas att du INTE blir lurad

[Fibbe]
0

#11 Jag har taget det via internetgiro så säljaren får inte pengarna för en jag har godkännt varan, och det gör jag inte för än jag har provat så att allting funkar…

//Felix

[Fibbe]
0

Dom på posten måste ha fatta fel :P beställde från kävlinge paketet skickades från kävlinge till en lite stad 3 mil därifån "i rätt riktning" men nu ligger det i malmö. dom skickar det ju åt fel håll xD ska dom runt jorden ett varv =P

[Fibbe]
0

jiippi nu ligger den och vänta på en mack :D jag ska hemta den i morgon :D

adagio
0

Några justa bilder med nya objektivet? Visa gärna!!!!

Cool

hpmw
0

Hur har det gått? Ett bra objektiv? För det var väl inte bara en tegelsten i paketet?

Glad

[Fibbe]
0

#15 Jo det går bra men är i sthlm och har inte min dator så jag får visa om ett par veckor när jag är hemma igen :P

#16 Nä ingen tegelsten men det var inte det objektiv jag hade beställt. Det var ett utan Di men jag fick pengar tillbaks så jag nöjde mig och kvalitén på bilderna är toppen :D

//Felix