Fråga om kamera/or
Vet ej om detta är i rätt kategori..
Jag har idag 2 st vanliga digitalkameror.. Som är väldigt dåliga båda 2.. En av dom får jag inte ens igång vissa ggr.. :( Och den andra tar så otydliga bilder så jag blir galen..
Jag har hittat en ny på nätet.. Men jag har en fråga.. Är det bara systemkameror som har den här finessen som gör att det tas ett antal bilder åt gången??
Den kamera jag hittat är en Nikon Coolpix L820.. Ser ut som en systemkamera men verkar vara en digitalkamera.. Haha är inte så insatt i detta.. Men jag behöver en ny kamera.. Då jag är trött på att använda mobilkameran..
Nu kommer du förhoppningsvis att få många svar och jag är INTE så duktig på sådant här men försöker ge en kort förklaring.
Skillnaden mellan en systemkamera och en kompaktkamera är att på systemkameran så kan du byta mellan olika objektiv medan det på kompaktkameran sitter en fast optik.
Den du har tittat på är en kompaktkamera med så kallat superzoomobjektiv vilket gör att du kan ta bilder på motiv som är närma eller långt ifrån.
Nu ser det ju också ut att vara en relativt billig kamera som du kan få för under 2 000 Kr.
Har inte hittat några tester eller recensioner men mer kan du ju läsa om på Nikons hemsida och den hittar du HÄR.
Hoppas att många skriver som kan hjälpa dig betydligt mer än vad jag kan och kanske även kan rekommendera andra liknande kameror.
Bästa hälsningar,
Bertil
#1 Tack för ditt svar..
Får se om någon annan svarar
För att svara på din fråga: Nej det är de inte.
Den modellen du skriver om har serietagning. Om du kollar länken som #1 skicka , tryck på tekniska specifikationer så finns det en "kategori" ungefär i mitten som heter Serietagning.
Hoppas de hjälpte :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Vad har du tänkt att fotografera med din nya kommande digitalkamera?
Är du verkligen i behov av så mycket zoom som en superzoomkamera har? Bilderna blir sällan bättre än de mer kompakta kamerorna förutom mer zoom. De är stora och klumpiga vilket gör att de kanske inte får följa med alla gånger.
Haha ja jag såg det sen när jag hade läst lite mer på länken..
Jag var mest ute efter en kamera med bra zoom och som tar som det heter serietagning.. Då jag fotar allt från djur till mina barn, även annat.. Och det är ju oftast så att barn/djur är inte stilla så länge så att det blir tydliga bilder med min mobilkamera.. Det krävs ca 30 bilder för att 1 ska bli bra..