FotoKanen.se 1 år
Idag är det 1år sedan jag la upp min hemsida och jag har haft över 2200besökare. Det anser jag som mycket lyckat enligt mig =)
Vad tycker ni om min hemsida?

Tycker sidan känns rätt hafsigt gjord. Textstilen skiljer sig mellan olika sidor. Antar att det inte är extern css-fil. Rätt lite bilder i förhållande till text.
Lite ojämn bildkvalité på bilderna i galleriet.
Sen vet jag inte vad sidan huvudsyfte är riktigt.
Sen tycker jag inte du behöver ha en egen sida till kameraväskan. Är inte säker på att folk är så intresserade av allt man har i väskan.
Hälsningar
Alexander Isaksson | www.alexanderisaksson.com
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Håller inte helt med Isak, tycker att det finns mycket bilder och en hel del riktigt bra bilder på sidan, men dock så verkar det vara mycket text i förhållande till bilderna eftersom att i princip alla bilder ligger undangömda i gallerier.
Är det så att du har för avsikt att börja tjäna dig en extrahacka på fotograferandet, så tycker jag att du skall skylta lite mer med dina bilder. Inte överösa hela siten med bilder - men en eller ett par per sida låter bra tycker jag. T.ex. har du inte en enda bild på förstasidan, om man inte menar den/de som skiftar längst ner. De ser jag inte utan att scrolla, och då kör jag 1440x900 pixlars Upplösning på en widescreen skärm, så jag är inte säker på att alla ser den.
Vad gäller texten tycker jag du skulle satsa på lite mindre textstorlek, samt inte ha den centrerad. Det ser inte professionellt ut med textstycken där det på några ställen blir bara ett ord / rad, och det blir dessutom mer svårläst än om det är vänsterställt eller justerat.
Om man skall skriva ut priserna på en hemsida eller inte råder det delade meningar om, men i den mån det går att ha standardpriser (t.ex. på de du har på din hemsida) eller "on location", dvs fotograferat där du bor så tror jag det kunde varit en bra sak. Eller i alla fall någon form av vägledning.
På ett ställe står det att du efter prisförhandling är beredd att åka iväg för att göra plåtningar. På en annan står det att du tackar ja direkt du får ett erbjudande.
Sist men inte minst: Du är en duktig fotograf och våga visa det också. Ta bort formuleringar som kan uppfattas som tveksamma - skall folk beställa en fotograf vill de ha en som är duktig samt en de får förtroende för - och förtroendet infinner inte sig helt automatiskt. Dessutom (angående formuleringen att du direkt tackar ja till erbjudande), en duktig fotograf vågar tacka nej om han inser att han inte kommer att kunna leverera till det erbjudande han får. Inget är värre för ett varumärke än ett dåligt utfört arbete - men hitills har ingen kund kunnat såga en leverantör av något slag för att de inte åtagit sig jobbet.
Ha en trevlig helg,
mvh /Martin
mvh Martin

Grattis till 1-årsjubileet och många besökare!
Du har en fin hemsida och det är alltid kul att besöka en sajt med personlig stil med själ. De flesta fotosajter man besöker brukar vara ganska torra och tråkiga med några intetsägande foton, men så behöver det inte vara.
Du har många fina foton, speciellt kattbilderna tyckte jag om. Tyckte att en av katterna påminde lite om Saga 
Lycka till med sajten i fortsättningen också!

tack för alla kommentarer ska tänka på vad ni har sagt =)