Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 568 ggr
PhotoBeccz
0

Hemsida - Problem

Hej alla fotografer därute =)
Tänkte att många av er är ju erfarna utav det här med hemsidor för era foton, och jag skulle behöva lite råd.

Jag har skapat mig ett enkelt galleri, men vet inte om jag ska köra på lite större bildupplösningar eller mindre? Eller kvittar det? Titta gärna in och skriv om det duger eller ej.

Kan genast påpeka att det här med Layouter osv kanske itne faller alla i smaken, men jag har försökt mitt bästa.
Tyvärr funkar endast hemsidan i Internet Explorer pga. uppbyggnad med Iframes. (Är relativt färsk inom kodning, därmed alla begränsningar vad gäller webbläsare och upplösning…tyvärr. Men jga lär mig väll någon gång :P)

www.enchantedsanctuary.webb.se

Mvh//Rebecca

Martin
0

Du glömde klicka i "öppna i nytt fönster".

Här är en länk (på hemsidan) som öppnas i nytt fönster.

mvh Martin

Lakrits
0

tycker det funkar bra i den storleken. Större är ju alltid trevligare men det är ok såhär iaf. Tillbaka knappen i galleriet får gärna ta en tillbaka till gallerisidan istället för att scrolla bakåt genom alla bilder man klickat på…

/Mattias

PhotoBeccz
0

#2 - Tack för din åsikt. Jo, det är klart. Det ska fixas :)

Martin
0

Och lite kritik nu när jag kikat in sidan.

Jag sitter med ett 10 Mbit/s bredband och upplever att det tar "ett par sekunder" innan förstasidorna laddas. Då tänker jag inte på galleriet, utan när man klickar på övriga länkar (där uppe) så tar det några sekunder innan sidan är laddad. Det är inte jättemycket, men samtidigt undrar jag om man inte kan optimera grafiken på något sätt, den känns tungrodd. Vet heller inte hur det funkar med iframes, om det är det som tar lång tid att ladda eller den/de enstaka bilderna du har på de sidorna. En/ett par bilder borde absolut inte rendera den väntetid som det nu gör.

Galleriet tycker jag fungerar bra, och fotona är mycket bra! Även här kan jag dock fundera lite om de är optimalt sparade för webben eller om de inte är lite väl stora, tar 4-7 sekunder att ladda en bild efter att man klickat på den nere i "rullmenyn". Vill man titta på många bilder så är den väntetiden ganska irriterande.

mvh /Martin

mvh Martin

PhotoBeccz
0

#4 - Sant som du säger, jag är relativt ny inom det här med hemsideskapande och optimerande m.m. Min första hemsida…
Ska se vad jag kan göra och läsa på för att försöka få det hela att bli snabbare.

Använder mig även utav ett gratis webbutrymme som kanske kan bidra till detta. Dock glad att någon tog sig tiden att titta igenom det och kommentera likt du gjorde. Uppskattas! :)

Mvh//Rebecca

Lakrits
0

Nån bild var på 170k vilket kanske är lite överdrivet med tanke på storleken men det är nog för att hemsidan ligger på en server och bilderna på en annan som det tar tid att ladda delvis. Det brukar ju vara lite si och så med farten på gratis tjänster allmänhet iofs.

/Mattias

Xzone
0

Var kan man göra en egen hemsida??

Achatina
0

#7: http://www.freewebs.com/ > html delen

[Fibbe]
0

Sidan funkar inte på min dator då hamnar texten på ramen och utanför åt höger… Du skulle nog sätta ramen och texten i an egen "table" så att det funkar på alla skärmar…