Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 534 ggr
ebbamedruby
0

Porträttfoto - kritik.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge mig medelkritik på denna bild.

ebbamedruby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är jättedålig kvalitet, men det mesta brus försvinner när du trycker på bilden.

Mooniq
0

jag hade nog zoomat in på ansiket lite mer och lämnat en del av stammarna på utsidan fotot, sen gillar jag ögonkontakt i porträttfoton, men det är min privata åsikt. I övrigt ett fint kort 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Schnauzertik
2

Du får ursäkta mig men jag tycker det är svårt att se och ge kritik på så små bilder.

Värd för Pensionärer

ebbamedruby
0

#2 tack! ska försöka mer med det i fortsättningen. :)

#3 så liten var den väl inte?

Bagtjesen
0

Jo, när du klickar på bilden blir den inte större än som den visas här. Om du tittar på andras bilder så är de olika stora när de visas i tråden, men omman klickar på bilden visasden i nytt fönster, oftast många gånger större. Eftersom de flesta kameror har kapacitet på över 10MP d v s ca 1200x800 pixel och en normalstor bildskärm också på en laptop kan visa detta eller vanligtvis upp till 1920x1080 så borde din bild alltså kunna visas åtminstone på 50-100% av bildskärmen (dock med hänsyn till 16:9 och att din bild är kvadratisk).

Bägtjesen

JazzBass
0

#5 - Lite OT, men 10 MP motsvaras av ungefär 3870x2580 pixlar. 1200x800 (=0,96MP) är dock ganska lämplig visningsstorlek för bilder på nätet.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

leemland
0

Du ville ha medelkritik så jag ska försöka ge dig… Som dom andra sagt, svårt att ge för att bilderna är så pass små som dom är men jag testar. 

Bild 1: Tycker färgerna är blaskiga/tråkiga. Det ser ut som du som har kameran fotar underifrån. Du skulle hellre ställt dig så du hade stått rakt framför modellen. Hade velat ha mer färg. 

Bild 2: Där tänker jag bara nej. I mina ögon är den lite tråkig.. Ser ut som en gammal bild som är inskannad eller man tagit en ny bild på..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Bagtjesen
0

Japp #6/Jazzbass visst har du rätt - Vad jag ville säga att det går att få till en stor bild som kan visas, utan att offra något i kvalité eller detaljrikedom.

Det är bara att ta in fotot i något redigeringsprogram och spara om det, rätt beskuret rätt mängd pixlar i x/y och och en komprimeringsgrad som ger bilden rättvisa. (Gränsen på detta forum är väl 5MB?).

Bägtjesen