Batterigrepp, fundering.
Ska skaffa mig ett batterigrepp till min Nikon D7000.
Men såg nu att det finns 3 olika alternativ.
(CyberPhoto priser)
Nikons egna MB-D11, för 2'290:-
Jupio's variant JBJ-N006, för 999:-
Meikes variant MK-D7000, för 699:-
Det jag funderar mest på är att jag hade Nikons egna till min D90 och känner att jag ändå vill ha ett bra batterigrepp som fungerar som det ska. Men sen vill jag ändå inte lägga ut allt för mycket pengar på ett batterigrepp när jag kan få ett lika bra för några tusen/hundra kronor mindre.
Hur skulle ni ha gjort? :)
Tacksam för svar!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Hade ett meike till min D700 som gjorde att jag trodde kameran hade börjat klappa ihop, spegeln i kameran slutade fungera som den skulle när endera batteriet började ta slut. Som tur är märkte jag vad som var felet, och fick greppet utbytt till ett nytt, som visade sig ge exakt samma problem. Några månader senare skaffade jag ett originalgrepp. Med det upphörde alla problem och det har funkat utmärkt sen dess. Skillnaden i byggkvalitet mellan greppen var dessutom stor.
Så jag skulle bita i det sura äpplet och skaffa original. Har dock inte hört om nån annan som skulle ha drabbats av samma fel som jag, konstigt nog. Hade också originalgrepp till min D90, men pirat (Hähnel) till D60. Det sista funkade fint, men det var ett mycket enklare grepp eftersom Nikon inte ens tillverkade grepp till den kameran.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#1: Okej, det är synd att det ska kosta så mycket som det gör när man inte har pengarna till det. Speciellt när man behöver ett när man lätt får ont i sin handled. :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Kör på original, vädertätningen är helt underbar! :)
Ett tips är att söka efter begagnade grepp också. Då kan man spara en ganska rejäl slant jämfört med ett nytt originalgrepp.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus