Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1288 ggr
NinaToy
0

Djurfoton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häst 1

NinaToy
0

Häst 2

NinaToy
0

Katt 1

NinaToy
0

Katt 2

NinaToy
0

Endast beskurna och ändrade med levels. Har en Minolta Dimage A1 kamera.

bildochfoto
0

Vad vill du med djurfotona? Ha kritik..Det är bättre om du lägger upp en bild per tråd och fråga gärna om det är kritik du vill ha…

Är ljuset rätt? Jag är inte riktigt nöjd med vinkeln vad tycker ni? Du har en sida för djurfoto en för hästfoto här på iFokus. De som är där kan säkert mer om hur du ska utveckla ditt fotande på djur…

bildochfoto
0

Oj glömde. Hemskt fina bilder…jag gillade den med diagonal horisont. Litet annorlunda mot de hästbilder som vanligtvis brukar synas här…

Ruterdam
0

är inte så stort fan av hästar, men söta katter! =)

Bengan.
0

Jag tycker det är helt ok med häst och kattfoto här. Sidan heter ju foto i fokus och bör kunna behandla allt inom foto,  även djurfoto. Det kan vara lite kul med annat ibland än "apelsiner i skål" och liknande bilder.

Jag envisas med att lägga ut mina rallybilder,  även om det kanske inte anses som fint nog.

MvH Bengan

Lakrits
0

Du borde nog välja ut en bild i taget att lägga in om du vill ha hård kritik. Det skapas grymt mycket inlägg och om du inte beskriver vad du vill uppnå med bilden är det svårt att kritisera den. 

Tycker personligen att den första bilden hade räckt. Den är riktigt fin delvis för att hästarna och huset bildar en diagonal som leder blicken genom bilden. Sedan verkar horisonten lite sned och hade du tagit av hästarna täckena hade det varit en toppen bild. (fast det får man kanske inte?) 

Hälsningar Mattias

Ps Bengan dina rally bilder är riktiga höjdare fortsätt med dem, behövs mer riktiga hästar haha

NinaToy
0

#5# och #6#, Brukar inte lägga in bilder här så är inte säker på vad som är rätt och fel… Visste bara att det fanns en hästfoto sida, tänkte jag lägger in fotona här eftersom jag hade katter också, hade helt missat djurfoto.ifokus.

#8# Älskar rallybilder ^^, Ska du till mantorp i helgen?

#9# Jo jag hade kunnat ta av min (den närmsta) hästens täcke + grimma, men jag orkade inte (A).

bildochfoto
0

#10 Det är okej att lägga in foto på djur, men fokus ska vara på foto och inte på djur om du förstår vad jag menar. Dina bilder är sjusta och du kan säkert utvecklas genom att få kritik och ge kritik.

Det är få som förstår att man utvecklas lika mycket av att ge kritik som att få den. Om fler insåg det skulle vi snabbt få skickligare fotografer här.

Det är bättre att lägga ut en bild åt gången om an vill få konstruktiv kritik. Annars blir det kommentarer som "fina bilder". Det är ju inte så utvecklande för någon inte för den som ger kritiken och inte för den som får den.

NinaToy
0

#11# Förstår, själv blir jag mer glad om någon skriver kritik än "fin bild".