Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 753 ggr
EbbaMunther
1

(M) hundvalp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha lite kritik på denna bild ?

http://bunnyjump.blogg.se

JNN
0

Kan inte säga så mycket, tycker bilden är kanonbra! Skärpan är bra och ljuset likaså. Ska jag säga nåt negativt är det väl att det var synd på det ljusaste partiet där uppe, där solen verkar lysa för fullt.. Det blir lite för överexponerat för mig. Kanske går det mörka ner något, och då är ju bilden så gott som perfekt tycker jag!🙂

Bagtjesen
0

I huvudsak bra bild … roligt med valpar som fäller ut höften så där, som sällan vuxna hundar gör. Valpen förmedlar at det är roligt.

Jag sitter inte hemma utan är på semester och tittar på bilden hos en bekant som har en sprillans ny skärm som är kalibrerad. Till skillnad från JNN/#1 tycker jag att det är lite för mycket oskärpa på bakre delarna av huvudet, eller också försvinner detaljerna i det överexponerade området. T ex klorna på en av baktassarna, den till höger, har också oskärpa och befinner sig nog i ungefär samma plan som bakre delen av huvudet.

Jag skulle klona bort den ljusa bakgrunden i toppen helt - inkl järnrör och orange föremål.

Nedre 90% av bilden är jättebra! Fin balans mellan mörkt gräs och det svarta i hundens päls, och det vita är inte utfrätt annat än möjligen i övergången mellan nos och panna.

Vet inte vad du har för kamera eller hur hårt beskuren bilden den är är bara på 600x899 pixel, så det kan vara lönt att gå tillbaka till originalbilden och försöka få med mer detaljer och spara i jpg som är mindre komprimerad.