Wifi coolpix AW110??
Hejsan!
Är det någon som vet hur jag får igång wifi på min coolpix AW110. Går inte att välja on eller off. Just nu står den på off men jag kommer inte åt att klicka på on.
Snälla om det är någon som vet så får ni gärna berätta hur man gör.
Mvh Amel

Du måste installera appen på nalle eller padda för att kunna aktivera WiFi, annars kopplar kameran ner direkt och ställer sig på Off.
Följ instruktionen i bruxisen.
Funkar inte under vattnet.
ok. Appen har jag laddat ner men hittar inte kameran ändå :S Har läst bruxisen men blir inte klok på den tyvärr. :D
Kan det vara en batterisak att den stänger av pga för låg batteri?
Mvh Amel
Läste även att någon snackade om att man måste ha något eye fi sd kort för att det skulle funka? Stämmer detta eller vad menar denna person?
Mvh Amel

Nej, det kan väl inte stämma. Jag tror inte ens att ett sånt kort kommer ut utanför skalet på den kameran. Kameran ska ju gå att köra via appen, så att man använder skärmen på WiFi-enheten som man har kopplat den till. WiFi-kort klarar bara att lämna över bilder som man har tagit.
Kameran har inbyggd WiFi, och man kan se sökarbild på den anslutna enheten och styra kameran. Så länge den är ansluten funkar bara av- och påknappen.
Du måste hämta kamerans nätverksnamn från skärmen och ställa in styrenheten på nätverks-ID och lösenord för att den ska koppla upp. Du får dessa när du öppnar menyn för WiFi.

Kolla också att batteriet är fulladdat. Om det är lite kvar i batteriet kan man inte välja WiFi.