Foton med nya objektivet!
I fredags kom mitt efterlängtade objektiv från USA. Ett Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro och jag är mer än nöjd med det! Idag fick gluggen visa vad den gick för då jag skulle fota en kompis katter. Det var gråmulet och regn ute, och sådels rätt så skumt på den inglasade altanen vi var på. Jag blev riktigt possitivt överaskad över resultatet.
Lägger upp några foton, fritt fram att komma med både ris och ros. Och nu när jag ändå håller på, någon som har tipps på ett bra, och relativt billigt enbens-stativ?
Riktigt riktigt bra! Gillar den läckra röda bakgrunden du hade på vissa, och den sista bilden var härlig. Snygg jobbat! Och grattis till nya objektivet, har hört att just det objektivet är väldigt bra.
#4. Tack så mycket! Jo jag är riktigt nöjd med objektivet och kommer inte åka någonstans utan det nu - gäller bara att träna upp armmusklerna ;)

Himla himla fin! Bilden när katten låg i soffan var RIKTIGT fin :) Vad är det för katter du har?

Linda, du är på rätt spår. Även om jag har en bit kvar för att kunna bedömma bilder, så tycker jag du har rätt känsla. Du ser även de fel du gjort och är uppmärksam. Tror på det du gör och önskar dig lycka till i fortsättningen.
Bertil

Hej! fina bilder, Jag är också ute efter ett sånt objektiv, vad fick du betala?
// Tomas
#6. Tack :) Det är min kompis katter, den gråa & vita är huskatter och den bruna är en skogis.
#7. Tack så mycket!!
#8. Jag gav 5600 för mitt + tull på 1800 :)
Mycket fina kattbilder, fast du kan inte skylla det enbart på objektivet. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Snygga bilder särskilt skogisen, ser grymt bra ut 
Hälsningar Gnidde.
Jag håller med de ovanstående. Väldigt fina bilder. Jag fastnade mest för första bilden, andra var ju lite synd att örat blev kapat, bakgrunden är spräcklig men tack vare skärpan på katten stör den inte. Lycka till med fotandet i fortsättningen också.
#10. Tack :) Får väl försöka inse att även jag lär mig och kan bli bättre ;)
#12. Tycker den blev läcker, även fast der ser ut som att jag har lagt ett blur-filter över allt.
#13. Tack så mycket :)