Nya fotoutmaningen. Nr 10.
Välkomna till nya fotoutmaningen nr 10.
Regler: Varje deltagare får lägga in en eller 2 bilder eller bildcollage som överensstämmer med temat. Och man får bara lägga in "stora" bilder (ej små bilder som man måste klicka på för att man ska se dom någorlunda). Och är det något man vill diskutera får man göra det i ett separat inlägg, och inte i samma inlägg till bilden eller bilderna som man tävlar med.
Bilden eller bilderna ska vara en jpeg-bild eller jpeg-bilder, bara redigerade utefter kamerans inställningar.
Alla typer av digitalkameror får användas, även mobilkameror.
Antal deltagare är obegränsat, och man får använda upp till ett år gamla bilder.
Det är tillåtet att beskära bilden/bilderna t,ex i photoshop eller något annat program.
Man röstar genom att skriva egna inlägg där man ger poäng, 3 poäng till den bilden man tycker är bäst, 2 poäng till den bilden man tycker är nästbäst och 1 poäng till den bilden man tycker är tredje bäst.
Nya fotoutmaningen nr 10 börjar i dag den 21 juni och avslutas söndagen den 30 juni kl 18,00, därefter får man börja rösta.
Lägg gärna till information om var när och hur bilden är tagen, samt vilken kamera som har använts m,m.
Temat den här omgången är Skymning.
Den här bilden tog jag förra året med min blåa Canon kompaktkamera.
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
#1 Hej! Det var en fin bild du har postat. Men lägg gärna in någon nytagen bild också.
Jag kör kanske själv ut i kväll och försöker ta någon vacker skymningsbild.
#2 Ska tänka på det. :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Bjuder på en nytagen bild då. En till bild kommer snart, ska bara ta en! Kände att jag inte blev riktigt nöjd med denna så därför kommer jag med ett till bidrag sen!
Haha ser ut som bilden är tagen i en djungel. I själva verket är det utanför mitt fönster så har denna utsikt varje kväll!
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
#6 Åh, vad fin! Ja, djungel. Det ser ut som att de mörka molnen är mer skog och så kanske lite dimma. :) Härlig känsla i bilden. ^^
#7 Tack så mycket! 🙂
Seriously, you don't!
Tack för de fina bilderna ni har postat! Efter kl 18.00 i dag kan ni börja rösta.
PS: Vet inte om jag kan fortsätta med nya fotutmaningen nr 11 på fredag för jag har fått meddelande om att jag fått skrivförbud.
#15 Va? Varför det? :o
Många fina bilder, så det var svårt att välja!
3 p - #14 MJAOOO
2 p - #11 ru4real
1 p - #4 ove555
#15 om ni vill ha reda på varför så kan ni skriva pm till mej.
Då röstar jag också.
3 p #14 MJAOOO
2 P #11 ru4real
1p #12 Heddan39
#15 Det var tråkigt! :( Tycker om fotoutmaningarna..
Aja, här kommer mina poäng!
3p - #10 ru4real
2p - #14 MJAOOO
1p - #4 ove555
Riktigt fina bilder allihopa, svårt att välja var det!
Seriously, you don't!
Tack för röstningen så här långt! Men det är fortfarande tre som inte har röstat, el-sa, ru4real och Heddan39. Jag ber er rösta så fort som möjligt
Det vore bra om jag får förslag på fotograferingstema till Nya fotoutmaningen nr 11 som börjar i morgon den 5 juli.
3p - #14 MJAOOO
2p - #6 Tregly
1p - #4 ove555
Jag har röstat… Hmm, försvann det inlägget kanske.
Röstar igen då;
3p - #5
2p - #14
1p - #1
Räknar inte ihop poängen ännu. Avvaktar lite till så får vi se om Heddan39 röstar också.
Vill ha förslag på fotograferingsteman till nya fotoutmaningen nr 11 som börjar i kväll efter kl 18.00.
Får jag inget förslag så väljer jag tema själv.
Har fått önskemål om att få använda äldre bilder i nya fotoutmaningen.
Så nytt till nästa omgång är att man får använda upp till 5 år gamla bilder.
Förslag: Höst :)
Tack för förslaget! Men tycker inte vi ska ha höst som tema nu när det är sommar.
Haha, nä, inte jag heller egentligen. Kunde inte komma på något annat.. :P
Jo, jordgubbar! 😃
Mitt förslag är motsolsbilder.
#26 Du kan fotografera jordgubbar i motsol. 🙂
motsolsbilder är inte helt dumt, eller kanske siluettbilder?
// Paltfan
Väntar inte längre på att Heddan39 ska rösta, så nu räknar jag ihop poängen.
1. MJAOOO #14 13 poäng.
2. ru4real #11 7 poäng.
3. ove555 #5 5 poäng.
Gratulerar MJAOOO för första platsen! 🌺