One bowl vanilla & blueberry cupcakes
Dom här godingarna gjorde jag till en fest som jag hade i fredags. Väldigt goda måste jag säga. Fler bilder finns på
http://bakministeriet.blogspot.se/2013/06/one-bowl-vanilla-and-blueberry-cupcakes.html
bakministeriet.blogspot.com
Alltid lika fantastsikt bra bilder på alltid lika läckra bakverk.
Bästa hälsningar,
Bertil
Oj jisses! 🤤😍
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jag är närmast fascinerad av bilderna och utvecklingen sedan förra året, och jag gillar verkligen den fria beskärningen av dina bilder, likaledes experimenterandet med olika stilar i framställningen och gestaltandet av bilden. Dom ser också väldigt fina ut dina cupcakes.

Jag tittade just in på din blogg idag igen, och bilderna där är ju bara sanslöst otroliga. Om jag har varit behjälplig med att skapa det här, så gör det mig mycket glad. Din känsla för färg och form, och din behandling av fotomediet är suverän.
Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att äta tårta… ;-)
Skogstossan?
Med så fantastiska bilder så vill man väl skydda dem också? Hur gör du det eller tänker du inte på sådant?
Oj, tack så mycket för alla dom fina komplimangerna! Det är verkligen jättekul att läsa.
Cupcakesen var väldigt goda. Speciellt med tanke på att muffinsen var gjord på en ljus smet. Jag är egentligen mest intresserad av att baka med choklad. Men dom här var riktigt goda.
Inkanyezi: Ja, du har verkligen varit behjälplig. Det är ju du som lärt mig allt jag kan.:)
Igår när jag var i en affär för tårttillbehör började jag prata med någon annan för mig okänd tårtgalning. När hon frågade vad jag heter och jag sa mitt namn skrek hon "är det DU?" Sedan fick jag en kram och blev jag alldeles överöst med komplimanger över mina tårtor och tårtbilder. Jag trodde nästan att hon skulle be om autograf.🙂
JensW: Jo, om man kollar på mina exiffiler så står det ju där vem som äger bilderna. Men annars lägger jag nog inte så mycket tid på att försöka skydda mina bilder.
Hihi, vad rolig! Så du har blivit en tårtkändis 😃
Haha tårtgalning…. cake geek! ♥
Jag kan tänka mig att många av oss som sett dina bilder skulle känna igen dem, och reagera om vi såg dem "på fel ställe".
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Sperfina bilder, du lyckas alltid lika bra (har sett en bunt av dina bilder!) och du får alltid bilderna att se extra "goda" ut 😃
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
#7 Ja, jag har blivit en riktig tårtnörd och är alldeles säker på att jag är lite mer nördig än dom flesta andra tårtnördar då jag nischat mig ganska smalt. Jag skulle ju aldrig få för mig att modellera något annat än sockerblommor att sätta på tårtorna.
så underbara bilder du tar på dina fantastiska bakverk
#6 Återigen fantastiska bilder på din sida. Exif-information kan man ju ta bort. Jag tänker bara på att ingen annan tar dina fantastiska bilder och använder dom som sina egna.
Tack igen för alla fina kommentarer!
#11 Jag vet inte på vilket annat sätt jag skulle skydda mina bilder än att ge info i Exif om vem bilderna tillhör? Att sätta vattenstämplar med mitt namn på är inget alternativ för mig då jag tycker att det förstör bilderna.

Jag ser det så här med de där "vattenstämplarna": De är vanprydande, åtminstone om de ska ha någon effekt på bildnorpande. Om man tittar på yrkesfotografers portfolio eller bloggar är det mycket ovanligt att de använder vattenstämpel. Skickliga amatörer brukar inte heller förfula sina bilder med vattenstämplar.
Min åsikt är att de som plockar bilder från nätet för kommersiella ändamål utan att göra rätt för sig, dem ska man klämma åt, medan jag ser genom fingrarna med icke-kommersiell användning. Helt klart är det brott mot upphovsrätten att publicera någon annans bild utan lov, men jag ser det som grövre när det är en aktör som borde veta vilka regler som gäller.
Så man kan någon gång då och då söka på bilder som man har publicerat och se om någon annan har använt dem utan lov. Om det är en kommersiell aktör, någon som publicerar webbsidor för företag eller liknande, då bör man fakturera åtminstone efter BLF:s rekommendationer eller SFF. Däremot om det är någon som har tagit den till sin blogg tycker jag att det borde räcka med att säga ifrån. Om dom då dummar sig, kan det kosta, men jag skulle inte lägga mycket energi på det, och jag vill inte förfula mina bilder med "vattenstämplar".
Ja, jag kan hålla med dig. Det är bra att låta det vara orört och jag hoppas verkligen att ingen snor bilderna utan att fråga.
Otroligt fina bilder på tårtorna och bakelserna!
Håller med #13 - snor någon bilderna så får man väl avgöra hur man ska gå vidare med det då. Det är som vilken stöld som helst egentligen tycker jag och det är trist att förstöra en fin bild bara för att försöka skydda den mot något olagligt :)