Nytt kamerahus Nikon, men vilket?
Det är dags att byta kamerahus. Har idag en Nikon D80 som hängt med ett bra tag.
Jag vill fortsätta med Nikon och är ute efter ett hus som är motsvarande vad D80 var när den kom, eller lite mer avancerat. Ett hus som jag kan experimentera lite mer med, men det får inte vara så avancerat att jag tröttnar och inte så basic som "nybörjarhusen" är.
vad är det jag letar efter? ;-)
D7000 och D7100 är ju efterföljarna i din serie som går att köpa idag. Men om du vill ha en mer avancerad kamera så är det ju kanske en D300s du ska titta efter?
Vad är det du inte är nöjd med i din D80 som du förväntar dig bättre i en nyare kamera?

Åh, den har varit med om väldigt många exponeringar och helt ärligt har jag haft så fullt upp med småbarn och annat i livet att den inte blivit så väl omhändertagen som den borde. Visst skulle jag kunna lämna in den på service, men frågan är om det är värt det? Den funkar fortfarande och skulle kunna få stanna kvar som extrakamera och en kamera som man kan ta med sig tillextremt smutsiga miljöer och på semestrar. Men jag är sugen på en ny för att försöka utvecklas lite själv…
Det sa tyvärr inte så mycket vad som är problemet med din D80 och vad du förväntar dig av en ny kamera. Den är sliten men fungerar? Vad vill du utvecklas inom i fotograferingen som inte går med en D80?
Det går ju köpa nya gummigrepp på ebay för 250kr?
D7100 tror jag är kameran för dig.