Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1327 ggr
LinaLj
0

(M) Solnedgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden har jag lite dubbla känslor inför. Ena stunden älskar jag den, andra stunden gillar jag de inte alls men har svårt att sätta fingret på varför. Så jag uppskattar verkligen åsikter och kritik på den.

[Jens]
0

Jag är amatör och får väl säga vad jag tycker om bilden ändå? Bilden säger ingenting för mig. Allt är bara 'mörker' och det finns en ljusstrimma på höger sida men det säger inte något till mig heller. Misslyckad bild helt enkelt i mina ögon. =) Jag har en fråga .. vad betyder (M) ?

Paltn
0

#1 M i samband med kategorin "kritik" betyder "medel", dvs Medel-kritik.

Finns tre kategorier, lätt, medel och hård. Dvs olika hur skarpt fotografen vill få sin bild bedömd. Lätt för nybörjare som kanske inte är van vid direkt kritik, hård för dom som vill bli dömda och/eller krönta in i minsta detalj på bilden. Och medel ett slags mellanting därimellan.

// Paltfan

[Jens]
0

#2 Tack, då faller jag i den nivån som 'lätt' eftersom jag är amatör och mina ord inte ska tas på 'högsta' allvar.

JNN
0

Klart att alla som vill kommentera en bild får göra det oavsett om man är amatör eller ej. Det finns på startsidan tips om hur man ger kritik, vilket inte alltid är så lätt. Och gränsdragningen för vad som är lätt, medel eller hård kritik kan också vara lite svår. Men helt klart ska dina ord tas på allvar JensW, din åsikt är ju ändå din åsikt! Jag däremot gillar den här bilden, tycker om ljuset och färgerna i bilden, en vacker solnedgång. :)

Nicollan
1

Jag gillar bilden, ger en varm och mysig känsla :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Schnauzertik
0

Uppförstorad blir bilden bilden bra särskilt ljuset i gräset.

Himlen skulle jag ha gjort mera rödtonad och kanske lite mörkare och med mer mättnad i färgerna.

Värd för Pensionärer

[Jens]
0

När man tittar 'uppförstorat' så blir det helt annan bild! Varför tittade jag inte på det viset 🤔 Bilden är jättebra tycker jag. Det ska bli spännande att se hur min kamera fungerar i mörker framöver.

LinaLj
0

Tack för alla svaren 🙂

leemland
0

Jag tycker bilden är väldigt fin . 
Men jag skulle vilja ha lite mer "blänk" från solen i bilden och så skulle jag vilja ha den lite längre upp i hörnet :) Men en väldigt fin bild ! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/